دوازدهمین سال اجرای طرح سی شب سی مسجد در بابل آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از اجرای دوازدهمین سال اجرای طرح سی شب سی مسجد در ماه رمضان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه گفت: طرح اعزام گروه پزشکی تخصصی و عمومی به صورت کاملا داوطلبانه همراه با ویزیت رایگان و آموزش مطالب بهداشتی درمانی به مساجد شهرستان بابل ویژه مناطق محروم در شبهای ماه مبارک رمضان را برای نخستین بار در کشور در سال ۱۳۸۹ راه اندازی شد.  
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: هدف از اجرای این طرح را ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و رضایتمندی قشر آسیب پذیر جامعه، حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری های شایع، ارائه خدمت صادقانه کادر پزشکی و حضور ملموس مسئولین و پزشکان در بین مردم دانست.  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: طرح سی شب سی مسجد با همکاری بسیار صمیمانه و جدی بسیج جامعه پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ پزشک فوق تخصص، متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشک، پرستار و ماما، اورژانس ۱۱۵، سخنران ( آموزش سلامت و پیشگیری از بیماری و ..)، خدمات دندانپزشکی سّیار، ترویج زایمان طبیعی، فرزندآوری، سنجش فشار خون و قند خون، ویزیت مامایی انجام خواهد شد. 
دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه این طرح در سال ۸۹ برای اولین بار در کشور با تعداد ۱۰ پزشک عمومی، ۳ متخصص، ۱۷ پرستار توسط دانشگاه علوم پزشکی در بابل آغاز شد و تا سال ۹۸ ادامه یافت، بیان داشت: در سال‌های 1399 و ۱۴۰۰ این طرح متوقف شده و اجرا نشد که با تغییر مدیریت دانشگاه در سال گذشته، این طرح مجددا اجرایی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچون سال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه نیز به صورت مستمر در این ۳۰ شب حضور فعال خواهد داشت و خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، جرم گیری، پر کردن و .. را ارائه می کند.  
وی اذعان داشت: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در طرح "سی شب شصت مسجد" بحث آموزش محور بودن و ارتقای سطح آگاهی مردم شهر و روستا در مورد پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و کارشناسان مربوطه اجرا می شود.
دکتر مظفرپور افزود: در طرح امسال با دعوت از مسئولین شهرستان‌های همسایه بابل و برای ایجاد انگیزه جهت اجرای کامل آن در شهرهای اطراف در سالهای آینده، طرح سی‌شب سی‌مسجد در بعضی از شب‌های ماه مبارک رمضان، در مناطق محروم این شهرها نیز با محوریت دانشگاه علوم‌پزشکی بابل و بسیج جامعه پزشکی برگزار خواهد شد.

                                  
 

اشتراک گذاری: