توریسم درمانی در بابل رونق گیرد/ خدمات دانشگاه علوم پزشکی بابل فراتر از یک شهر است

استاندار مازندران گفت: ظرفیت های لازم جهت تبدیل بابل به مرکز توریسم درمانی وجود دارد و آمادگی داریم که مسؤلیت حوزه توریسم درمانی را به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل واگذار کنیم.

 به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل «دانشگاه علوم پزشکی بابل»، دکتر حسینی‌پور استاندار مازندران عصر دیروز در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی دانشگاه با بیان اینکه استان مازندران به دلایل متعددی هنوز نیازمند توسعه مراکز دانشگاهی و درمانی در حوزه پزشکی است، اظهار کرد: با وجود توسعه‌های انجام شده  باید باز هم تلاش کنیم تا احساس امنیت و رفاه را در مردم به‌وجود آوریم.

 استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل ظرفیت‌های بالایی دارد و حتی نامش در برخی از آمار‌های جهانی هم دیده می‌شود، گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر کشور است به همین دلیل بایستی از همه لحاظ ارتقا پیدا کند.

دکتر سیدمحمود حسینی‌پور گفت: این تمدن و تاریخی و ظرفیتی که در بابل مخصوصا درحوزه پزشکی و .. وجود دارد  باید به مرکز توریسم درمانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در این دولت و با حضور دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه، پروژه های نیمه تمام شتاب بالایی گرفت و در سال جاری شاهد افتتاح بسیاری از مراکز ارائه خدمات به همشریان و هم استانی ها خواهیم بود.

استاندار مازندران اذعان داشت: این دانشگاه هرچند در محدوده شهرستان بابل واقع شده اما تقریبا به کل استان خدمات می دهد و بیماران زیادی در استان یا حتی خارج از استان به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه دو ماموریت مهم به این دانشگاه سپرده شده، گفت: اول اینکه بحث توریسم درمانی به نوعی جز برنامه های مهم گردشگری مازندران بوده که مسئولیت آن را به دانشگاه علوم پزشکی بابل سپردیم تا در کل استان مراکزی که به عنوان توریسم درمانی قصد فعالیت دارند را مطالعه و برنامه ریزی نمایند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: بحث دوم مهمتر از بخش اول می باشد که مسئولیت مطالعات راهبردی جوانی جمعیت استان را به این دانشگاه سپردیم تا با توجه به کارهای موثری که در این دانشگاه انجام شد شاهد اقدامات موثر در استان باشیم.

وی ادامه داد: این دانشگاه در بحث مدیریت کرونا به ویژه در دوره مدیریت دکتر مظفرپور عملکرد خوب و قابل قبولی داشت.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: انتظار این است که دانشگاه برنامه راهبردی ۲۵ ساله را تدوین نماید و در این برنامه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها،  نقشه راه 25 سال آینده دانشگاه را ترسیم گردد.

 

دانشگاه نباید فقط در بحث خدمات درمانی فکر کند

دکتر حسینی‌پور ادامه داد: باید خوابگاه متاهلی در دانشگاه ها زیاد شود که این امر یک قدم در جهت تشویق امر ازدواج و فرزندآوری است.

استاندار مازندران گفت: ما حاضریم اگر دانشگاه، زمین را در اختیار قرار دهد هم برای پرسنل دانشگاه واحدهای مسکونی در قالب طرح مسکن ملی بسازیم  و هم خوابگاه‌های دانشجویی را نوسازی و بازسازی کنیم و همچنین برای تامین تجهیزات خوابگاه‌ها هم کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه باید در مسیر مولدسازی‌ قدم  بردارد و 100 درصد منابع حاصل از مولدسازی انجام شده توسط دانشگاه به خود دانشگاه اختصاص پیدا خواهد کرد.

استاندار مازندران در پایان افزود: جوانی جمعیت در استان مازندران مسئله مهم و پیچیده ای است بطوری که میانگین کشوری فرزندآوری ۲.۷ است ولی در مازندران ۱.۱ است که اگر همین روال ادامه پیدا کند تا ۱٠ سال آینده در مازندران بحران هویتی خواهیم داشت.
سید محمود حسینی‌پور ادامه داد: با توجه به رشد منفی جمعیت در استان، مسئولیت مطالعات راهبردی و طرح تلاش جهت ارتقا جوانی جمعیت در مازندران را به این دانشگاه سپردیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: شهرک‌های سلامت در استان متناسب با شرایط گردشگری استان باید ایجاد شود تا بتوانیم گردشگران خارجی بیشتری را جذب کنیم که تدوین آن متناسب با الگو‌های جهانی نیز به این دانشگاه واگذار شد.

 

برنامه های حضور استاندار مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با همراهی دکتر قاسم عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل و دکتر مظفر پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مرکز تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س)، سلامتکده طب سنتی، ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی، نمایشگاه دائمی بازدید نمودند.

 گفتنی است نشست دکتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با حضور حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل، دکتر قاسم عزیززاده گرجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل، دکتر مظفر پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، حجت الاسلام دکتر نیکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، هیات رئیسه و تعدادی از دانشجویان برگزار شد.
در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل عملکرد و همچنین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، امکانات و رتبه های برتر دانشگاه را ارائه نمودند.
سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران به مدت ۳ ساعت با حضور در خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن بازدید از نقاط مختلف خوابگاه با دانشجویان به گفتگو پرداخت.
در این بازدید دانشجویان نقطه نظرات و مشکلات خویش را بدون واسطه با استاندار مازندران در میان گذاشته و استاندار نیز برای رفع مشکلات مطروحه قول همکاری و پیگیری دادند.
نماینده عالی دولت در استان در این بازدید همچنین نسبت به مساعدت مالی ۱ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات ورزشی سالن ورزشی این دانشگاه دستورات لازم را صادر کرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری: