سال جاری شاهد اتمام طرح‌های نیمه تمام دانشگاه خواهیم بود/ ۲۱۰ میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افتتاح طرح های نیمه‌تمام این دانشگاه در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه نشست با استاندار مازندران با اشاره به اینکه جایگاه طب در طبرستان در گذشته، جایگاه برجسته‌ای بود، گفت: ابوالحسن طبری طبیب نامدار قرن چهارم، قبل ابن‌سینا و مولف کتاب علاج‌ الطفال از شهر دوران ساسانی ترنجه بوده که الان به منطقه رجه ( بندپی‌شرقی بابل) شهرت دارد.
وی افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نخستین دانشگاه علوم‌پزشکی شمال کشور بوده که در سال ۱۳۶۲ شکل گرفته و سپس در سال ۶۵ دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان و پس از آن سال ۶۷ دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تشکیل شد.
این مسئول افزود: بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نوین امیرکلا با ۹۲ درصد پیشرفت، دانشکده دندانپزشکی، مرکز دیالیز ۱۰۰ تخته خیرساز بابل، بیمارستان نازایی به عنوان تنها بیمارستان تک تخصصی نازایی در کشور با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی، سلامت‌کده طب سنتی با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، نمایشگاه فرهنگی ، فاز اول ورزشگاه بانوان و ۱۵ پروژه بهداشتی شامل خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت، طرح‌هایی هستند که تا ۶ ماه اول آینده بهره برداری خواهند شد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی بابلسر اکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگرچه امسال بهره برداری نمی‌شود اما ساخت آن با قدرت در حال انجام است و عملیات اجرایی ساخت بیمارستان بندپی که سال‌ها رها شده بود نیز امسال ادامه پیدا می‌کند.
دکتر مظفرپورگفت: احداث دانشکده داروسازی، تکمیل ورزشگاه بانوان، تکمیل بیمارستان بندپی شرقی ۳۲ تخت خوابی، ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی‌کلا با ۳۴ تخت، کلینیک ویژه لاله آباد، تکمیل بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی در بابلسر با هدف توریسم درمانی، مرکز توانبخشی بیمارستان شهید یحیی نژاد، بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی جایگزین یحیی نژاد، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان از پروژه های آینده دانشگاه هستند.


کسب رتبه های برتر علمی کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل


رییس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل بیان داشت: این دانشگاه بالاترین رتبه دانشگاهی در بین دانشگاه‌های تک شهرستانی  کشور و همچنین جایگاه ۱۸ در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را دارد.
این مسئول ادامه داد: این دانشگاه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به کسب جایگاه اول در بین دانشگـاه هـای علـوم پـزشکـی کـلان منطقـه یک (مازندران،گیلان، گلستان،شاهرود،سمنان و بابل) در خصوص رتبـه های ۵% و ۱۰%  برتر دانشنـامـه (بورد) تخصّصـی رشتـه های تخصصـی بالینـی شد.
دکتر مظفرپور با ذکر این نکته که درصد اشغال تخت ما متوسط ۷۵ درصد است که رقم بالایی محسوب می‌شود، اذعان داشت: ما عملا داریم غرب استان را پوشش می‌دهیم و یک‌سوم بیماران بستری ما، غیرمقیم هستند.
دکتر سید علی مظفرپور گفت: دانشگاه بابـل در سال ۱۴۰۱ در نخستین بار شرکت در  رتبـه بنـدی جهانـی تایمـز ، در بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور که در رتبه بندی مذکور شرکت نمودند ، رتبه ی چهارم را کسب نمود.
رئیس دانشگاه در همین راستا ادامه داد: در رتبه بندی تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ ، رتبه ی دانشگاه علوم پزشکی بابل از جایگاه هجدهم به جایگاه شانزدهم ارتقا یافت و در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۲ کشور، از جایگاه هشتم به جایگاه ششم ارتقا یافت.
دکتر سید علی مظفرپور اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشكي بابـل داراي ۸۰ رشته محل در مقاطع مختلف شامل: ۱۷رشته كارشناسي، ۱۸ رشته كارشناسي ارشد، ۲ رشته پزشكي و دندانپزشكي عمومي، ۱۵ رشته تخصصی بالینی، ۱۰ رشته تخصصی دندانپزشکی، ۳ رشته فوق تخصصی، ۱۳ رشته دکترای تخصصی (Ph.D) می باشد. 
وی افزود: تعـداد دانشجویـان شاغـل به تحصیـل ۴۰۰۵ و تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ۳۵۶ عضو می باشد
این مسئول با اشاره به اینکه موفق به کسب مجوز ۲ رشته جدید از وزارت بهداشت (رشته فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی و رشته قارچ شناسی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد) شده ایم، گفت: راه اندازی رشته های جدید تخصصی و فوق تخصصی در دانشگاه شامل دوره های فوق تخصص بالینی ( نفرولوژی بالغین، خون و سرطان بالغین، بیماریهای ریه، عفونی کودکان)، دوره فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق  بزرگسال، دوره تخصص چشم پزشکی و دوره دکترای تخصصی فیزیوتراپی در دست اقدام است.
دکتر مظفرپور گفت: پیوند مغز و استخوان، پیوند کلیه، کاشت حلزون شنوایی و.. از اقدامات خاص این دانشگاه می باشد. 


۴۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی بابل غیربومی هستند

دکتر مظفر پور گفت: ۴۰ درصد مراجعه به مراکز درمانی بابل غیربومی و از سایر نقاط این استان یا حتی کشور به بابل مراجعه می کنند و این آمار در بعضی از بیمارستان ها به ۶۰ درصد هم می رسد.
وی با توجه به حجم این مراجعات گفت: سهم ۴/۱ درصد از کل سهمیه داروی کشور به استان مازندران تعلق گرفته که از این مقدار تنها ۰/۷درصد سهم دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد و با توجه به وجود پزشکان متخصص و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی و مراجعات بالای بیماران از سایر شهرستان ها به خصوص غرب استان و همچنین توریستی بودن منطقه و وجود جمعیت شناور در برخی از ایام سال، پاسخگویی به نیاز دارویی بیماران دچار مشکل می گردد.
این مسئول در پایان گفت: علی رغم بدیهی ۲۱۰ میلیاردی سازمان های بیمه گر به دانشگاه توانستیم بدیهی های انباشته دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه را تا زمان معین پرداخت نمائیم. 


 

اشتراک گذاری: