بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان روحانی بابل با پیشرفته‌ترین دستگاه در خدمت هم‌استانی‌ها می‌باشد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی بعنوان فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی نام برد و گفت: با راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) خدمات باکیفیت در زمینه تشخیص دقیق بیماریهای دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی ارائه شد.

به گزارش رروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر پورکیا با اشاره به اینکه بیمار‌های قلبی شایع ترین علت مرگ در سراسر دنیا ازجمله ایران می باشد، گفت: دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی از فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی می باشند.
دکتر رقیه پورکیا متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه پیشگیری از این بیماری راحت تر و مهم تر از درمان آن می باشد، گفت: هموطنان عزیز می توانند با تغییر سبک زندگی و مراجعه به پزشکان و درمان موارد فوق از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اضافه وزن یا چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. چاقی با سایر عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول و تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا و دیابت در ارتباط است. کنترل وزن می‌تواند این خطرات را کاهش دهد.


وی یا ذکر این نکته که ورزش منظم در طول هفته یکی از راه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: جهت پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی حداقل 150 تا 200 دقیقه در هفته، ورزش هوازی منظم با شدت متوسط انجام شود.


فلوشیپ اکوکاردیوگرافی افزود: برای تشخیص زود رس بیماری قلبی توصیه می شود افرادی که فاکتورهای خطر بیماری قلبی دارند و بالای 40 سال سن دارند به صورت دوره ای بررسی قلبی را انجام دهند.


 دکتر پورکیا  در همین راستا افزود: در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) با داشتن دستگاه های مختلف تشخیصی از جمله دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی" که جدیدا راه اندازی شده در خدمت همشهریان و هم استانی های عزیز می باشیم.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که وضوح تصویر در دستگاه اکوکاردیوگرافی جدید بالا است، بیان داشت: روش اکو کاردیوگرافی ۳ بعدی به مراتب کم هزینه تر از روش های دیگر تشخیصی است و امکان استفاده آن برای همه بیماران قلبی وجود دارد.


فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی با اشاره به اینکه عملکرد دقیق کارآیی قلب، تشخیص دقیق بیماریهای دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی از کارکردهای این دستگاه می باشد، گفت: این دستگاه قابلیت اکوکاردیو گرافی معمولی، اکوکاردیو گرافی از راه مری و استرس اکو را دارد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری: