بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر از خانه های بهداشت کاشی کلا، گنج کلا و سفیدتور شهرستان بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی رئیس دانشگاه در حاشیه افتتاح خانه های بهداشت کاشی کلا، گنج کلا و سفیدتور از بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر از خدمات خبر داد.


دکتر جلالی گفت: از خدمات این خانه های بهداشت ۱۶ روستا ،۱۷۰۶ خانوار و ۵۵۱۵ نفر بهره مند می گردند.
وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این مراکز بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان بوده است، گفت: هر یک از این مراکز بر اساس استانداردهای وزارتخانه بهداشت با مساحت ١٢٠ مترمربع ساخته شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حوزه های قابل پیشرفت در کشور را می توان ارتقای سلامت عنوان کرد و نماد این موضوع را می توان در افزایش سن امید به زندگی از ۵۰ سال به ۷۵ سال یاد کرد.
وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی تعداد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی رشد کرده و تعداد پزشکان در کشور با رشد تقریبی ۱۲ برابری مواجه شده است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل یادآورشد: یکی از دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب، افزایش خانه های بهداشت برای شناسایی و درمان افراد است و در حال حاضر ۳۹ مرکز جامع سلامت شهری، ۱۷۲ خانه بهداشت، ۲۷ پایگاه سلامت و ۱۷ مرکز معین خدمات بهداشت شامل بهداشت خانواده، محیط و حرفه ای، بهداشت روان، و غیره خدمات دهی می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: حوزه بهداشت و درمان در دنیای امروز در تمام کشورهای جهان، درمان قبل از وقوع را سرلوحه خویش قرار داده است و امروز باید به حوزه پیشگیری بیش از درمان توجه کرد تا هم هزینه‌های درمانی کاهش یابد وهم حوزه سلامت را در جامعه ارتقاء بخشید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان را بسیار زیاد و اثر بخش دانست و اظهار داشت: به هیچ عنوان مردم ما فراموش نخواهند کرد که در یک مقطعی از زمان پزشکان خارجی با کمترین تخصص به درمان مردم می پرداختند اما امروز بهترین پزشکان و بیمارستان ها را در کشور داریم و این به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی است.

اشتراک گذاری: