انتخاب مجله مناسب برای ارسال مقاله

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رضا قدیمی، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه، در خصوص انتشار مقالات پژوهشی اعضای محترم هیات بمنظور استفاده بهینه از نتایج آنها نکاتی را یاداور گردیدند.

دکتر قدیمی گفت: همانگونه که همکاران مستحضر هستند برخی از مجلات نامعتبر از سوی برخی از افراد بمنظور چاپ مقالات دانشجویان معرفی شده که نه تنها امتیازی برای فرد و دانشگاه محسوب نشده بلکه وجهه علمی نویسندگان را خدشه دار نیز مینمایند. 
معاون تحقیقیات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: مقالاتی که در مجلاتی که در ISI یا Pubmed یا Scopus نمایه نمی شوند در ارزشیابی دانشگاهها محسوب نشده و طبق مصوبه سال ۹۶ دانشگاه حق التالیف نیز به انها تعلق نخواهد گرفت.
وی ادامه داد: چاپ مقالات فارسی در مجلات اسکوپوس به مراتب از مجلات انگلیسی بدون نمایه معتبر (سایر نمایه ها) ارزش بیشتری خواهد داشت.

دکتر قدیمی افزود: از همکاران ارجمند درخواست میشود قبل از ارسال مقاله از سوی دانشجویان و سایر همکاران موارد زیر مد نظر قرار گیرد:

۱- مجله در لیست ژورنالهای نامعتبر نباشد (لیست ژورنالهای نامعتبر در سایت زیر قابل بررسی میباشد)


http://blacklist.research.ac.ir

۲- مجلات مناسب و با نمایه معتبر ISI یا Pubmed و Scopus حتی الامکان در نظر گرفته شود (نمایه مجلات در سامانه زیر قابل دسترسی خواهد بود) 

http://rsf.research.ac.ir

اشتراک گذاری: