بخش جراحی فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل مرکز ارجاع بیماران از استان های شمالی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر احسان موعودی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه از ارجاع بیماران از استان های شمالی به بخش جراحی فک و صورت دانشکده خبر داد.

دکتر موعودی با بیان تبریک اعیاد شعبانیه و هفته سلامت گفت: دانشکده دندانپزشکی بابل در منطقه شمال کشور، مرکز درمان سطح ۱، ۲ و ۳ می باشد و به همین دلیل مرکز ارجاعی و پذیرای بیماران از کل استان مازندران و همچنین استانهای همجوار می باشد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بخش جراحی فک و صورت این دانشکده در بیمارستان بهشتی تنها بخش دولتی در بین چهار دانشگاه مازندران، گلستان ، سمنان و شاهرود می باشد که در سال ۱۳۹۳ تاسیس و راه اندازی شد و از بخش های ویژه و  فعال است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات دانشکده دندانپزشکی راه اندازی طرح پروتز کامل برای سالمندان فاقد دندان بالای ۶۰ سال از دیگر اقدامات قابل ذکر این دانشکده می باشد که بصورت کاملا رایگان دندان مصنوعی برای سالمندان عزیز قرار داده می شود.

دکتر موعودی  با بیان اینکه شایع ترین بیماری های انسان بیماری پوسیدگی دندان و لثه می باشد و بدلیل هزینه بالای درمان در دندانپزشکی و مسائل بهداشتی بهترین راه، پیشگیری می باشد، گفت: این دانشکده  تنها دانشکده ای در کل کشور بوده که با راه اندازی پایگاه سلامت دانش آموزی  حدود ۴۰ هزار دانش آموز شهرستان بابل را تحت پوشش قرار داده است و همچنین خدمات درمانی در سطح یک را براساس استانداردهای درمانی برای این دانش آموزان انجام می دهد.

وی برگزاری غربالگری سرطان دهان از دیگر خدمات این دانشکده نام برد و بیان داشت: طرح غربالگری رایگان دهان  با هدف آگاهی شهروندان از وضعیت جسمانی خود و به منظور پیشگیری از سرطان دهان، در هفته سلامت برای ۶ سال متوالی در میادین پر تردد شهرهای بابل،امیرکلا، بابلسر اجرایی شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی بابل بیان داشت: نخستین درمانگاه تخصصی دولتی دندانپزشکی ویژه معلولین در کشور ، اسفند سال ۱۳۹۳ در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) راه اندازی شد و گروهی از دندانپزشکان نیکوکار جهت جراحی های مورد نیاز معلولین تحت بیهوشی آغاز به کار نمودند و تاکنون بیش از ۳۳۰ بیمار معلول، خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی در اتاق عمل بیمارستان را بصورت رایگان دریافت نمودند و همچنین بیش از ۱۲۰ بیمار معلول با حضور دندانپزشکان در مراکز نگهداری معلولین شهرستان بابل از اقدامات دندانپزشکی بهره مند شدند.

وی با ذکر این نکته که به درمانگاه دندانپزشکی معلولین از استان های همجوار و همچنین تهران مراجعه می کنند بیان داشت: این مرکز به بیماران معلول ، بیماران زیر پوشش سازمان بهزیستی و ناتوان ذهنی جسمی که برای انجام خدمات درمان دهان و دندان نیاز به بیهوشی سطحی و عمیق دارند، خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری: