فارغ التحصیلی ۳۷۰۴ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از فارغ التحصیلی ۳۷۰۴ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و تعداد ۲۳۹ نفر در رشته های دیگر از این دانشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر جعفری‌‎پور گفت: دانشکده پزشکی بابل به عنوان اولین دانشکده پزشکی شمال کشور در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۶۲ تاسیس و از بهمن ماه ۱۳۶۴ با پذیرش ۵۰ نفر دانشجوی دوره پزشکی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و تاکنون با آموزش سی دوره پزشکی عمومی و تربیت دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تخصصی و فوق تخصصی نقش مهمی در پیشرفت علمی و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز کشور ایفا نموده است.
دکتر ایرج جعفری‌‎پور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: تاکنون از این دانشکده ۲۹۳۱ پزشک عمومی، ۷۴۲ متخصص و ۳۵ فوق تخصص و همچنین تعداد ۲۳۹ نفر در رشته های ارشد، PHD پژوهشی و آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند 

 

 

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد اعضاء هیأت علمی دانشکده ۲۲۴ نفر می باشد که بخش قابل توجهی از اساتید دارای درجه دانشیاری و استادی می باشند.
این مسئول ادامه داد: تعداد ۷۵۱ دانشجو در حال حاضر در مقاطع کارورزی، کارآموزی، مقدمات بالینی و مقطع علوم پایه در حال آموزش می باشند.
دکتر جعفری‌پور افزود: در دانشکده مجموعاً ۳۱ گروه آموزشی در حال فعالیت هستند که ۱۲ گروه علوم پایه شامل علوم تشريح )آناتومي، بافت شناسي، رويان شناسي(، فيزيولوژي، بيوشيمي باليني، ميكروب شناسي و زيست فن آوري پزشكي، آموزش عمومي، فارماكولوژي و توكسيكولوژي، ايمونولوژي، فيزيک پزشكي و حفاظت پرتوي، معارف اسلامي، ژنتيک پزشكي، انگل شناسي و قارچ شناسي و پزشكي اجتماعي هستند.
وی اظهار داشت: ۱۹ گروه بالینی شامل بيماريهاي داخلي، جراحي عمومي، بيماريهاي كودكان، زنان و زايمان، طب اورژانس، روانپزشكي، پاتولوژي، بيماريهاي قلب و عروق، بيماري هاي عفوني، بيماريهاي مغز و اعصاب، جراحي مغز و اعصاب، راديوانكولوژي، اورولوژي، گوش و حلق و بيني، بيهوشي، چشم، راديولوژي، ارتوپدي و پوست از دیگر گروه‌های آموزشی در حال فعالیت هستند.

 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از نظر فضاهای آزمایشگاهی، این دانشکده دارای ۳۶ آزمایشگاه با فضای مناسب جهت انجام امور آموزشی و پژوهشی با مساحت کلی  ۳۲۸۵ متر مربع می باشد که قابلیت انجام انواع اقدامات پیشرفته آزمایشگاهی و پژوهشی را داراست.
وی با اشاره به اینکه ۵ مرکز دیگر با ظرفیت و امکانات مناسب جهت انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار اعضاء محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز می باشد، گفت: کتابخانه با منابع آموزشی بروز، اتاق تولید محتوا، سالن امتحانات با ظرفیت مناسب و ۳ مرکز آزمون الکترونیک با تجهیزات به روز از دیگر امکانات این دانشکده می باشد.


دکتر جعفری پور بیان داشت: دانشکده پزشکی دارای مرکز مهارت بالینی (Skill lab) در حد استاندارد بوده و تجهیزات و امکانات نوین آموزشی مانند میز تشریح جسد الکترونیک (تشریح یار)، سیمولاتور زایمان طبیعی، سیمولاتور لاواژ صفاقی و دیگر امکانات  آموزشی در راستای بهبود کیفیت آموزش عملی دانشجویان در دسترس می باشد.

 
 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در حوزه آموزش پزشکی جامعه نگر، دانشکده پزشکی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و با بهره مندی از امکانات ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در مقطع کارآموزی و کارورزی ظرفیت و فرصت مناسبی را برای آموزش پزشکی مبتنی بر جامعه در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد.

دکتر جعفری ادامه داد: از نظر فضاها و امکانات آموزشی در مقطع بالینی، دانشکده پزشکی با داشتن ۷ مرکز آموزشی درمانی با امکانات تشخیصی و درمانی پیشرفته و بروز و در مجموع با ۱۲۶۸ تخت بستری، ظرفیت مناسبی جهت آموزش دوره بالینی برای دانشجویان عزیز ایجاد نموده و همچنین نقش مهمی در تامین خدمات تشخیصی درمانی مورد نیاز همشهریان عزیز و بخش قابل توجهی از هم استانی های محترم ایفا می نماید.
وی افزود: در حال حاضر آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در ۸ رشته ، و در مقطع دکتری در یک رشته در جریان می باشد.
این مسئول گفت: ۱۷ گروه آموزش بالینی شامل رشته های بيماريهاي داخلي، جراحي، ارتوپدي، راديولوژي، زنان و زايمان، روانپزشكي، پاتولوژي، قلب و عروق، عفوني، مغز و اعصاب، راديوانكولوژي، اورولوژي، بيهوشي، راديوانكولوژي، اطفال و جراحي مغز و اعصاب، مشغول تربیت دستیار تخصصی و سه رشته فوق تخصصی شامل گوارش، اطفال و مراقبت های ویژه مشغول آموزش دوره دستیاری فوق تخصصی می باشند که طی سالهای گذشته با کسب رتبه های برتر باعث  ارتقای درجه علمی دانشکده و دانشگاه شدند.
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خاتمه بیان داشت: در نهایت دانشکده پزشکی با بهره مندی ار فضاهای فیزیکی مناسب و امکانات آموزشی بروز و پیشرفته و اساتید برجسته و دانشمند در مقاطع آموزش پایه و بالینی، ظرفیت بسیار مناسبی جهت ارایه خدمات آموزشی در حوزه پزشکی نوین به علاقمندان به رشته های مختلف پزشکی را داشته و آماده پذیرش دانشجویان علاقمند به این رشته می باشد.

 

 

 

       

اشتراک گذاری: