طرح حامیم دانشگاه های استان مازندران در مشهد مقدس برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر نیکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص برگزاری طرح توانمند سازی فعالان سیاسی،  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، حامیم ، توضیحاتی دادند که توجه شما را به خلاصه آن جلب می نماییم:

دوره حامیم یا حلقه های میانی، دو سال است که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور برگزار می گردد.

این طرح به خوبی توانسته در عرصه برگزاری دوره‌های توانمند سازی دانشجویی  در فضای عمومی دانشگاه اثرگذار باشد.

مبحث توانمندسازی فعالان فرهنگی سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است که این افراد بتوانند به عنوان حلقه های واسط بین نظام و ملت، نقش آفرینی کنند و با توجه به نقش موثری که دانشگاه ها در فضای جامعه دارند بر اهمیت این موضوع می افزاید.

  رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، تصریح کردند که این حلقه های میانی رسالتشان به گونه ای است که مجموعه های خودجوش به یک معنا غیردولتی و غیرسازمانی بتوانند در این عرصه نقش خود را ایفا نمایند. دانشجویان باید در کف میدان عملیات دانشگاه حضور داشته باشند و با حضور موثر در این عرصه نقش آفرینی کند.

طرح حامیم مازندران که در سال گذشته در عتبات عالیات برگزار شده بود امسال با حضور بیش از ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه های استان مازندران در مشهد مقدس و از تاریخ ۱۰ تا ۲۵ مرداد ماه به مدت ۲ هفته و در اردگاه شهید کامیاب مشهد، برگزار شد.

در این دوره اساتید کشوری و فعالان فرهنگی سیاسی در جمع دانشجویان حاضر شدند و به انتقال دانش و تجربیات خود به دانشجویان پرداختند.
استاد رحیم پور ازغدی،  حجت‌الاسلام راجی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد، حجت‌الاسلام کرمی مدیر کل فرهنگی نهاد مرکز از جمله این مدعوین بودند.

از دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بیش از ۵۰ نفر از دانشجویان در قالب ۲ اردوی یک هفته ای ویژه خواهران و  برادران حضور داشتند.

دانشجویان توانمند و فعال در این دوره ضمن آموزش های لازم، توانمندسازی،  شناخت یکدیگر و تشکیل کارگروه‌های تخصصی آماده می شوند تا در عرصه های مختلف فعالیتهای سیاسی،  فرهنگی  و اجتماعی در دانشگاه منشا آثار و برکات باشند و در جهت تحقق جهاد تبیین نقش آفرینی نمایند.

 

اشتراک گذاری: