دانشگاه علوم پزشکی اهتمام ویژه ای برای برگزاری اردوهای جهادی دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، این دانشگاه که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است علاوه بر خدمات رسانی به ۵۴۰ هزار بابلی که در هفت شهر و شش بخش ساکن هستند، بسیاری از شهروندان مازندران به خصوص غرب مازندران برای درمان به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه می کنند.

حضور بیماران غیر بابلی در هفت مرکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به گونه ای است که حدود ۶۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی هستند.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا و مرکز ناباروری فاطمه زهراء این دانشگاه به همراه بیمارستان شهید رجایی بابلسر مراکز فوق تخصصی هستند که بسیاری از شهروندان، از سراسر استان و حتی خارج از مازندران برای درمان به این مراکز درمانی مراجعه می کنند.

خدمات متعدد فوق تخصصی از قبیل پیوند مغز استخوان ، پیوند کلیه ، کاشت حلزون شنوایی و ... در دانشگاه علوم پزشکی بابل، به بیماران استانهای اطراف داده می شود.  

طرح سی شب سی مسجد از جمله خدمات جهادی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که هر ساله پزشکان مجرب این دانشگاه در ماه مبارک رمضان در دل روستاها حضور یافته و در مسجد به صورت رایگان بیماران را ویزیت می کنند.

این دانشگاه به پاس قدرشناسی از این پزشکان و متولیان این طرح و همچنین طرح های خادمین درمانی اربعین و قرارگاه جهادی درمانی الکفیل با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران مراسم تجلیل برگزار کرد.

یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه  این مراسم بیان داشت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در بابل برای بیماران انجام شد و حدود ۶۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی بابل غیر بومی هستند.

دکتر سید علی مظفرپور با بیان این مطلب که در حوزه پیوند مغز و استخوان هم خدمات این دانشگاه ارزشمند است، گفت: مراکز درمانی بابل در تمام رشته‌ها پزشک فوق تخصص دارد.

وی بیان داشت: فعالیت پزشکان مجرب در این شهرستان زمینه حضور بیماران را از سراسر استان و حتی خارج از استان به این شهر فراهم کرده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه اردوهای جهادی کار دلی است، ادامه داد: طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد از جمله خدمات ارزشمندی است که در ایام ماه مبارک رمضان پزشکان این دانشگاه در دورترین نقاط شهرستان حضور یافته و ویزیت رایگان را انجام می دهند.

دکتر مظفرپور اذعان داشت: بزرگترین اردو جهادی دندانپزشکی و پزشکی که توسط گروه جهادی الکفیل در مصلی جمعه شهرستان بابل با  ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی با مشارکت ۳۰۰ پزشک و کادر درمان از سراسر کشور بمدت 4 روز از ۲۶ الی ۲۹ اردیبهشت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰۰ خدمت دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، پرکردن، جرم گیری، عصب کشی به مراجعین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه شد، گفت: در این اردو ۱۴۰ دانشجو توسط هیات مکتب الشهدا و ۱۸ دانشجو توسط کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور چشمگیری بعنوان دستیار و امور اجرایی داشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تیمهای تخصصی درمانی متشکل از پزشکان، کادر درمان، دانشجویان و پرسنل اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی نیز اعزام شده بودند.

این مسئول با ذکر این نکته که دانشگاه علوم پزشکی با اهتمام ویژه ای برای برگزاری اردوهای جهادی دارد، ادامه داد: کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل برای چندمین سال متوالی مشغول ارائه خدمات درمانی به زائرین اربعین در مواکب بین راهی نجف اشرف تا کربلای معلی و همچنین در مرزها می باشند.


 

اشتراک گذاری: