نظام اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نظام اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی است، گفت: ثمرات این نگاه در کارها اثرگذار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، آیت الله صادق لاریجانی پیش ازظهر پنجشنبه در همایش ملی بابل شهر دارالمومنین در دانشگاه علوم پزشکی بابل با اظهار اینکه اگر انسان تعقل در دین داشته باشد، دارای مقام جامعی خواهد بود، افزود: ریشه بسیاری از خیرات در کشور توجه به دین است.
وی با عنوان اینکه انسان باید به نهاد خود برگردد، افزود: در مازندران و اطراف آن علمای زیادی حضور داشتند و آیت الله کوهستانی از بزرگترین مجتهدان عالم بود و ایشان از شاگردان نجفی اشرافی بوده است
وی با اظهار اینکه علم عالمان و اخلاص آنان از مولفات اثرگذار به شمار می‌رود، آیت الله روحانی را از جمله شخصیت‌های پاکباخته دانست و گفت: تفقه در دین فقط مربوط به احکام شرعی نیست بلکه باید به نسل جوان پاسخ دهیم و باید حرف برای گفتن داشته باشیم.


آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه کتاب خدا و معارف اهل بیت مملو از علوم به شمار می‌رود، گفت: باید روی مؤلفه‌های اثرگذار در علوم انسانی و دینی کار کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: دخالت ارزش‌های اخلاقی و دینی در ساحت علوم انسانی قابل توجه است و باید در این زمینه حرف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی مبتنی بر نگاه توحیدی است، گفت: تمامی کارها باید پشتوانه توحیدی داشته باشد و این نگاه در قرآن کریم موج می‌زند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با شعار نمی توان در حوزه معارف دینی- قرآنی و علوم اسلامی مسائل را تشریح کرد بلکه با استدلال علمی پذیرش آن از سوی جوانان و افکار عمومی بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در این مقطع زمانی وظیفه روحانیت بسیار بزرگ و سنگین است که با توجه به شرایط زمانی مسائل را باید برای جوانان تشریح و تبیین کند.

آیت ا.. آملی لاریجانی با بیان این مطلب که تفکر و نگاه توحیدی، قدرت آفرین است، اظهار داشت: اگر با نگاه توحیدی پیش برویم از هیچ کشوری هراسی نخواهیم داشت.

وی گفت که دیپلماسی در سیاست خارجه یک امر عقلایی و مورد حمایت است اما آنچه که مد نظر است در حوزه دیپلماسی، اقتصادی و سیاسی باید یک پشتوانه توحیدی وجود داشته باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در طول تاریخ مازندران دارای علمای برجسته و ممتازی بوده است، که سهم شهرستان بابل هم در این حوزه بی بدیل است، افزود: بزرگانی همچون سعیدالعلماء مایه افتخار جهان اسلام بودند و این افتخار آفرینی در دوره های مختلف تداوم داشت.

این مقام مسئول، نقش بابل را در پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس بسیار اثر بخش خواند و بیان داشت: در حال حاضر این شهرستان دارای نخبگان زیادی در عرصه های مختلف علمی است.

اشتراک گذاری: