هویت بخشی به شهرهای مازندران ضروری است

استاندار مازندران، با اشاره به به پیشینه ی ممتاز تاریخی مازندران و حضور میلیونی مسافران داخلی و خارجی در این استان، گفت: هویت بخشی به شهرهای مازندران ضروری است. ‎

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در اولین همایش ملی دارالمومنین بابل، بیان داشت: شهرهای مازندران دارای یک پیشینه ی تاریخی عمیق است و باید ظرفیت ممتاز بابل به نسل جوان تشریح شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه موقعیت علمی، پزشکی و جغرافیایی بابل بسیار برجسته است، اذعان داشت: در طول تاریخ این شهر در زمینه های مختلف تجاری و علمی دارای اهمیت بوده و به‌عنوان شهر و محل تجارت در کشور محسوب می شد که تجارت با روسیه هم در گذشته در این شهر رونق داشت.

حسینی پور به نقش مردم بابل در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این شهر برای شکل گیری انقلاب اسلامی در شمال کشور پیشرو بوده و با تقدیم یک هزار و ۷۰۰ شهید در جنگ تحمیلی نقش آفرین بودند.

استاندار مازندران ضمن بیان این مطلب که مسیر توسعه و پیشرفت بابل با توجه به پیشینه خوب آن که دارای تمدن بوده است، باید شتاب گیرد، اظهار داشت: تمام نخبگان بابل به میدان بیایند و برای توسعه و پیشرفت این شهرستان راهکار ارائه دهند.

حسینی پور با بیان این مطلب که برخی از پزشکان این شهر در تهران مانند دکتر کتابچی معروف به پنجه طلا هستند، اضافه کرد: حضور این افراد متعهد در جامعه پزشکی مایه افتخار است.

برای شناساندن هویت تاریخی، دینی و علمی این شهرستان؛ همایش ملی بابل، شهر دارالمومنین امروز با حضور استاندار مازندران در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد.

هدف از این همایش بازشناسی سابقه تاریخی و تمدنی بابل است که در این همایش نمایشگاهی هم با ۱۰ غرفه به‌عنوان بیان ظرفیت های این شهرستان برپا شد.

اشتراک گذاری: