راه‌اندازی دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته سه بعدی در بابل و تقدیر از نیکوکاران سلامت

دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی" یکی از بروزترین دستگاه‌ تشخیص بیماری های قلبی " در بزرگترین بیمارستان شمال کشور در مرکز درمانی آیت الله روحانی (ره) بابل راه اندازی شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی که با همکاری خیرین و دانشگاه علوم پزشکی بابل تهیه شد در حال حاضر ارزشی حدود ۸۰ میلیارد ریال دارد که به همه بیمارانی که  با مشکل قلبی به این بیمارستان مراجعه می کنند، خدمات ارائه خواهد نمود.

بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی آیت الله روحانی (ره) بابل که بزرگترین بیمارستان شمال کشور محسوب می شود یکی از مراکز درمانی هفتگانه زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که تمامی خدمات فوق تخصصی قلب در این مرکز انجام می شود که برای تشخیص صحیح بیماریهای قلب راه اندازی دستگاه جدید یک ضرورت می باشد. 

 

 

راه اندازی دستگاه‌های جدید یک ضرورت در مراکز درمانی می باشد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم تقدیر از نیکوکاران و راه اندازی این دستگاه بیان داشت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به این بیمارستان برای درمان بیماری های قلبی راه اندازی این دستگاه یک ضرورت بوده، که انجام شد.


دکترسید علی مظفرپور با بیان اینکه در حال حاضر قیمت این دستگاه حدود ۸۰ میلیارد ریال است، بیان داشت: از طریق هیات امنای ارزی این دستگاه با همکاری نیکوکاران با قیمت ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده است.


این مقام مسئول با بیان اینکه این دستگاه سه بُعدی پیشرفته ترین تصاویر قلب را به درستی مشخص و علت بیماری قلبی را تشخیص می دهد، بیان داشت: با راه اندازی این دستگاه روند تشخیص درمان بیماران قلبی به خوبی انجام می شود.

 

با دستگاه جدید در بابل تشخیص بیماری های قلبی با دقت بیشتری انجام خواهد شد


همچنین دکتر رقیه پورکیا متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل در این مراسم گفت: اکو کاردیوگرافی یک روش تصویربرداری غیرتهاجمی است که با کمک امواج صوتی، تصویر خیلی خوبی از عملکرد قلب را مورد بررسی قرار می دهد. اما با توجه به اینکه قلب یک عضو ۳ بعدی است، در اکو کاردیوگرافی ۲ بعدی، اشراف کامل به تمام حجم قلب وجود ندارد و روش ۳ بعدی توانسته این مشکل را برطرف کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که وضوح تصویر در این دستگاه بالا است، بیان داشت: روش اکو کاردیوگرافی ۳ بعدی به مراتب کم هزینه تر از روش های دیگر تشخیصی است و امکان استفاده آن برای همه بیماران قلبی وجود دارد.


فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی با اشاره به اینکه عملکرد دقیق کارآیی قلب، تشخیص دقیق بیماریهای دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی از کارکردهای این دستگاه می باشد، گفت: این دستگاه قابلیت اکوکاردیو گرافی معمولی، اکوکاردیو گرافی از راه مری و استرس اکو را دارد.

 

تقدیر از نیکوکاران سلامت شهرستان بابل انجام شد


مراسم تقدیر از نیکوکاران سلامت که در تهیه دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی مشارکت داشتند با حضور دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و دیگر مسئولین دانشگاه و بیمارستان آیت ا.. روحانی برگزار شد.


قابل ذکر است مبلغ ۵۰۰ میلیون از هزینه این دستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون هم توسط خیرین بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل پرداخت شد.


یکی از نکات قابل توجه این مراسم کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خانواده محترم بود که هزینه عروسی فرزند مرحومشان را به بنیاد نیکوکاری سلامت اهدا نمودند که در تهیه این دستگاه هزینه گردید.


همچنین بخش اکوکاردیوگرافی با هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی توسط خیر نیک اندیش مهندس جانپور بهسازی شد و به بهره‌برداری رسید.


در پایان مراسم از نیکوکارانی که در خرید این دستگاه مشارکت داشتند تقدیر بعمل آمد.

نیکوکارانی که در تهیه دستگاه اکوکاردیوگرافی مشارکت داشتند.

 جناب آقای دکتر علی شافی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل 

 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای حاج صمد میناگر     
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای حاج محمد کرباسی
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای حاج رضا مرندی                     
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای هادی علیجانی اردشیری         
نیکوکار نیک اندیش جناب آقای رضا نصراله تبار                 
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای دکتر محمد تقی هدایتی              
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای دکتر مهرداد ساروری                    
  نیکوکار نیک اندیش جناب آقای حسن علیزاده افروزی
 خانواده نیکوکار نیک اندیش زنده یاد مهندس سیدعلی اکبر شریفیان
نیکوکار نیک اندیش جناب آقای دکتر ایرج جعفری پور
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای نعمت پاشا امیری
 نیکوکار نیک اندیش جناب آقای مهندس عادل جانپور

نیکوکار نیک اندیش سرکار خانم توران فامیلی

آقای اکبرزاده مدیرعامل صندوق توسعه عصر شمال

 

 
 

اشتراک گذاری: