سفر یکروزه مدیرکل امور خیرین وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل

مدیر کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، از رشد سه برابری مشارکت خیرین و نیکوکاران در حوزه سلامت در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مهندس محمدجواد حیدری پور در حاشیه سفر یکروزه به بابل گفت: با وجود اینکه حوزه خیرین سلامت در وزارتخانه  نوپاست ولی نیکوکاران برای رفع کمبودها در حوزه های سلامت وارد شدند به گونه ای که در دو سال اخیر مشارکت خیرین در حوزه سلامت رشد سه برابری داشته است.
مهندس محمدجواد حیدری پور مدیر کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه اگر کمک نیکوکاران نباشد مجموعه سلامت به تنهایی نمی تواند بار سلامت جامعه را مدیریت کند و به سرانجام برساند، گفت: باید نیکوکاران را به حوزه های پیشگیری، بهداشت و درمان سوق داد و تشویق نمود.
مهندس حیدی پور اذهان داشت: نیکوکاران محترم قبل از هر گونه اقدام برای ساخت یک مرکز یا اقدام عام المنفعه در حوزه سلامت، حتما موضوع را از طریق دانشگاههای منطقه پیگیری نمایند تا پروژه مورد نظر، استانداردهای علمی و تخصصی لازم را دارا باشد.
وی ادامه داد: بابل در حوزه مشارکت خیرین سلامت، از شهرهای نامی در کشور است و با همکاری خیرین پروژه های بزرگی در این شهرستان رقم خورده است.
این مسئول افزود: با پیشرفت علم ، حوزه سلامت باید توانمندیهای سیستم بهداشت و درمان نیز دائما بروز شود و امکانات جدید ایجاد شود که در این شرایط ما دست یاری به سوی خیرین دراز می کنیم و خواهان کمک این عزیزان هستیم که در کنار اقدامات دولت شاهد افزایش توانمندی در تامین بهداشت و درمان مردم باشیم.
مهندس حیدی پور با ذکر این نکته که باید از ظرفیت خیرین درحوزه گردشگری سلامت و ایجاد توریست درمانی استفاده نمود، بیان داشت: باید موضوع درآمد پایدار و مستمر توسط خیرین سلامت جدی گرفته شود و موانع قانونی و همچنین طرح های پیشنهادی تدوین گردد.
این مسئول گفت: متاسفانه نقش بانوان نیکوکار در کشور نادیده گرفته شده و باید برای مشارکت حداکثری بانوان اقدامات جدی صورت پذیرد .
دکتر محمدجواد حیدری پور مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی بابل، ضمن نشست با دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه، دکتر اکبرزاده رئیس اداره خیرین، مسئولین دانشگاه و خیرین حوزه سلامت شهرستان از پروژه های خیرساز بازدید نمودند.
 

 

اشتراک گذاری: