یک فوتی و ۲۹ مسمومیت ناشی از نشت گاز CO در مسجد یکی از روستاهای بابل

به گزارش روابط عمومی ستاد اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رمضانی رئیس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه گفت: شب گذشته و در حادثه نشت گاز در حسینیه روستای برسمنان بخش لاله آباد بابل ۲۹ بیمار دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

دکتر رمضانی با اشاره به اینکه در تماس با مرکز دیسپچ اورژانس ۱۱۵ بابل، گزارش یک مورد کاهش سطح هوشیاری در حسینیه روستای برسمنان داده شد، بیان داشت: بلافاصله یک دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به محل اعزام و بیمار آقای ۸۲ ساله به بیمارستان شهید یحیی‌نژاد اعزام شد که پس از انتقال به بیمارستان دچار ارست قلبی تنفسی شد و علیرغم احیای قلبی ریوی، فوت شد. 
وی در همین راستا که طی تماس های متعددی که با مرکز دیسپچ گرفته شد،  افزود: گزارش چندین مورد تنگی نفس، تهوع و کاهش سطح هوشیاری در مردمی که  در حال خروج از حسینیه بودند داده شد و به دنبال آن تماس های متعددی از مردم در منزل که در همین مراسم حضور داشتند، با علائم مشابه برقرار گردید که بلافاصله کد بحران در اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز EOC دانشگاه فعال گردید و به بیمارستانها اعلام آمادگی داده‌ شد.


رئیس اورژانس 115 بابل خار نشان کرد: در نهایت ۲۹ بیمار به مراکز درمانی شهرستان بابل منتقل شدند که تا ظهر امروز ۲ مورد بستری و متاسفانه یک مورد فوتی گزارش شده است.
 

اشتراک گذاری: