عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران :انتقال آب خزر اکوسیستم این دریا را برهم می زند

سمینار محیط زیست وبحران پیش رو با حضور پروفسور عمرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عمویی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه وجمعی از اساتید ودانشجویان در سالن امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سمینار محیط زیست وبحران پیش رو با حضور پروفسور عمرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر عمویی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه وجمعی از اساتید ودانشجویان در سالن امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد

پروفسور عمرانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد وگفت : دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و نباید ما برای درست کردن یک نقطه ، مکان باارزش دیگری را تخریب کنیم.
وی ادامه داد : قبل از هر اقدامی در انتقال آب خزر باید کارشناسان و چهره های برجسته دانشگاهی در این باره نظر دهند و نظرشان اعمال شود نه اینکه یک دستگاهی تصمیم بر انتقال آب خزر بگیرد و همان اجرایی شود.

پروفسور عمرانی: بر ضرورت توجه به دیدگاه کارشناسی دانشگاهیان در باره زباله و پسماند تاکید کرد و اظهار داشت : بازیافت زباله بیمارستان ممنوع است و به هیچ عنوان نباید زباله های بیمارستانی را بازیافت کنیم.
او افزود : زباله های بیمارستانی به طور کامل همه آلوده هستند و بازیافت آنان صدمات جبران ناپذیری به سلامت بهداشت و روان مردم خواهد زد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : وزارت بهداشت و هر بیمارستانی که زباله تولید می کند موظف است که آن زباله ها را بی خطر سازد تا با بی خطر سازی این زباله ها جلوی یک فاجعه بزرگ بهداشتی در کشور گرفته شود.
وی اشاره کرد وگفت : با وجود تلاش های 30 ساله در تبدیل زباله به کمپوست ، هم اکنون موفق شدیم 15 درصد از زباله های کشور را به کمپوست تبدیل کنیم که این آمار قابل قبول نیست.
عضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران : برای اینکه بتوانیم آمار تولید کمپوست را در کشور افزایش دهیم باید وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست با هم هماهنگ باشند و برای حل مشکل زباله بنا به شرایط مکانی یک تصمیم واحد بگیرند نه اینکه به طور اتفاقی یک شهری زباله سوز و شهری دیگر کمپوست را انتخاب کند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری: