بازدید از پروژهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل توسط اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، به مناسبت روز خبرنگار تور رسانه ای روز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ جهت بازدید از پروژهای عمرانی دانشگاه برگزار گردید.

این پروژه ها شامل ساختمان جدید مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س)، بیمارستان ۳۲ تختخوابی بندپی شرقی، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، ساختمان نوین و همراه سرای بیمارستان کودکان امیرکلا، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید، فاز دوم ساختمان دانشکده دندانپزشکی و سلامتکده طب ایرانی بوده است.

در حاشیه بازدید خبرگاران مطرح گردید:

جذب کمک مردمی بیش از 6 میلیارد تومانی در 6 ماهه گذشته توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه از جذب کمک مردمی بیش از 6 میلیارد تومانی در 6 ماهه گذشته خبر داد. 

دکتر جلالی با اشاره به اینکه به شدت پیگیر مجوز دانشکده داروسازی هستم ، اظهار داشت: مطابق آیین‌نامه، شورای گسترش وزارت بهداشت فعلا به علت وجود دانشکده مشابه در فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتری، با احداث دانشکده داروسازی در بابل مخالفت کرده است.

وی افزود: از دی‌ماه ۹۶ تا دی‌ماه ۹۷ کارهای توسعه‌ای و از دی‌ماه ۹۷ تا انتهای خرداد ۹۸ در ۷۵ بند گزارش عملکرد داشتیم و در این مدت یش از 6 میلیارد تومان کمک مردمی جذب کردیم.

دکتر سید فرزاد جلالی تصریح کرد: در مدت مذکور توانستیم هر دو روز یک فعالیت شاخص داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر دارای ۹ دانشکده است و شدیدا نیز پیگیر احداث دانشکده داروسازی به عنوان دهمین دانشکده تخصصی در این دانشگاه هستم و امیدواریم زودتر در آیین‌نامه تغییراتی ایجاد شود تا این امر مهم در دانشگاه اتفاق بیفتد

در مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه‌الزهرا (س)  ۲هزار و ۷۰۰ نوزاد به آغوش خانواده‌ها هدیه شد

دکتر صدیقه اسماعیل زاده رییس مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه‌الزهرا (س) بابل از متولد شدن ۲۷۰۰ نوزاد در این مرکز خبر داد.

دکتر صدیقه اسماعیل زاده گفت: مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س) از سال ۷۵ آغاز به کار کرد که تاکنون ۲۱ هزار پرونده تشکیل و ۲هزار و ۷۰۰ نوزاد به آغوش خانواده‌ها هدیه شد.

 رئیس مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه الزهرا (س) بیان داشت: ساخت ساختمان جدید مرکز در پنج طبقه ۵۰۰ متری با مجموع ۲۵۰۰ متر مربع از سال ۹۶شروع شده است و فاز اول با حدود ۲ میلیارد تومان به اتمام رسید و فاز دوم با حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار اخیرا آغاز شد که در این زمینه نیاز به حمایت خیرین داریم.

وی با اشاره به اینکه از استان‌های دیگر نیز به این مرکز مراجعه می‌کنند، گفت: ۲ طرح حمایتی وزارت بهداشت و طرح برکت مقام معظم رهبری به ترتیب با ۸۵ درصد و ۱۰۰ درصد پوشش هزینه‌ها، باعث مراجعه بیماران بسیاری به این مرکز شد.

دکتر صدیقه اسماعیل‌زاده، استاد گروه زنان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل اظهار داشت: بالا رفتن سن ازدواج، تغییر سبک ازدواج و استفاده از دخانیات باعث شد میزان نازایی ما افزایش پیدا کرد.

ساخت بیمارستان بندپی سال ۹۹ به پایان می‌رسد

مهندس تقی‌زاده کارشناس‌مسئول دفتر فنی معاونت عمرانی دانشگاه از پایان ساخت بیمارستان بندپی در سال 99 خبر داد.

 مهندس حسن تقی زاده با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان بندپی‌شرقی از سال ۹۶ در متراژ ۴۰۰۰ مترمربع در ۳ طبقه آغاز شده گفت: برآورد هزینه این بیمارستان ۲۰میلیارد تومان بوده که تا به حال ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: این بیمارستان اخیرا مصوبه افزایش تخت از ۳۲ به ۴۴ تخت‌خوابی را گرفته و تا پایان سال 99پیش‌بینی اتمام کار در صورت تامین اعتبار شده  که هزینه‌های ساخت این بیمارستان از محل بودجه ملی می باشد.

پروژه ساختمان نوین بیمارستان کودکان امیرکلا تا پایان امسال به پایان می رسد

دکتر حسن محمودی رییس بیمارستان کودکان امیرکلا از احداث همراه سرا برای همران بیماران در بیمارستان خبر داد.

دکتر محمودی رییس بیمارستان و فوق‌تخصص خون کودکان امیرکلا با اشاره به اینکه ساختمان جدید این بیمارستان در ۶ طبقه حدود ۵۰۰۰ مترمربع با ۱۲۰ تخت بیمارستانی در حال احداث می باشد، بیان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این ساختمان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان هزینه شده و با قراردادی که داریم تا پایان امسال این ساختمان به پایان خواهد رسید.

رئیس بیمارستان کودکان امیرکلا بیان داشت:  پذیرای بیمار از سایر استان‌ها و حتی از کشورهای افغانستان و پاکستان بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات بزرگ این بیمارستان برگزاری دوره بورد تخصصی کشور می باشد.

دکتر محمودی اظهار داشت: این مرکز پذیرای بیمار از سایر استان‌ها و حتی از کشورهای افغانستان و پاکستان بوده ودستیارهای تخصصی و فوق‌تخصصی در حال فعالیت در این مرکز می باشند.

دکتر حسن حسن‌نتاج، مدیر بیمارستان کودکان امیرکلا افزود: بیمارستان کودکان امیرکلا با قدمت ۶۰ ساله با ۲۲ حوزه تخصصی در حال فعالیت می باشد.

 مدیر بیمارستان کودکان امیرکلا با بیان اینکه ساخت ساختمان جدید ۹۰ تخت بیمارستانی از ظرفیت فعلی بیمارستان که ۱۴۳ تخت بوده و به ساختمان جدید منتقل می‌شود، گفت: همراه‌سرا بیمارستان توسط یک خیّر در ۴ طبقه و ۲۴ واحد در حال ساخت می باشد که خیر در مرحله اول زمین و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را تعهد کرده است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های ۶۴ و ۶۵ پزشکان خارجی در این مرکز طبابت می‌کردند اما در حال حاضر با حضور پزشکان بومی، بیمارانی از کشورهای افغانستان و پاکستان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

دکتر حسن نتاج بیان داشت: زمین دیگری با وسعت حدودا ۶۰۰ متر مربع در کنار این بیمارستان، توسط یک خیّر نیک‌اندیش به بیمارستان هبه شده است.

‌کلینیک فوق‌تخصصی امید بابل در هفته دولت افتتاح می‌شود

مهندس تقی‌زاده، کارشناس‌مسئول دفتر فنی معاونت عمرانی دانشگاه  از ساخت کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امید بابل خبر داد.

مهندس حسن تقی زاده در بازدید خبرنگاران ازپلی‌کلینیک امید بابل گفت: کار ساخت کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امید بابل با هزینه بیش از ۵ میلیارد تومانی از سال ۹۵ آغاز شد و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این پروژه با مساحت ۲۷۵۰ متر مربع در ۳ طبقه و با بنای کلی حدود ۵ هزار متر ساخته شد که ۱۵ واحد کلینیکی بهمراه داروخانه، واحد توانبخشی، آزمایشگاه و رادیولوژی در این مرکز وجود دارد.

 

ساختمان جدید دانشکده دندان پزشکی تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد

دکتر احسان موعودی رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه از افتتاح ساختمان جدید در سال 99 خبر داد خبر داد.

دکتر موعودی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دانشکده دندانپزشکی شمال کشور در بابل واقع می باشد، گفت:   این دانشکده  دارای ۱۰ رشته تخصصی در حال آموزش می باشد.

وی با بیان اینکه تنها بخش جراحی فک و صورت استان در بیمارستان شهید بهشتی بابل  می باشد، بیان داشت: جزو دو استان کشور هستیم که دندانپزشکی تحت بیهوشی ویژه معلولین در بیمارستان آیت ا.. روحانی مشغول ارائه خدمت می باشد.

وی بیان داشت: دندان مصنوعی برای شهروندان بالای ۶۵ سال فاقد ‌دندان رایگان می باشد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی بابل افزود:ساختمان جدید در ۲ فاز به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی در حال ساخت می باشد که این پروژه تا به حال با هزینه ۴.۵ میلیارد تومانی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

پیشرفت 60 درصدی ساختمان اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بابل

دکترامیرغلامی  از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان اورژانس بیمارستان خبر داد

دکتر غلامی رییس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت: بیمارستان شهیدبهشتی حدود ۴۰ سال در حال خدمات به بیماران می باشد و این بیمارستان به عنوان مرکز تروما شهرستان شناخته شده است؛ یعنی بیماران تصادفی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی بیان داشت: ساختمان اورژانس جدید با زیربنای ۴۳۰ متر در ۳ طبقه تعریف شده و امیدواریم در سال ۹۹ بتوانیم این پروژه را افتتاح کنیم و تا به حال بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل با بیان اینکه  2میلیارد و 200  میلیون تومان پیش‌بینی اعتباری برای این پروژه درنظر گرفتیم، اظهار داشت: تا به حال ۱.۱ میلیارد تومان هزینه شده که برای بخش بستری اورژانس حداقل 30 تخت و در مجموع 50 تخت برای این اورژانس در نظر گرفته شد.

پیشرفت 62 درصدی ساختمان سلامتکده دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر سیدعلی مظفرپور رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه از پیشرفت 62 درصدی ساخت سلامتکده خبر داد.

دکتر مظفر پور گفت: طب سنتی حدود یک دهه است که در کشور ما مطرح شده و صرفا مربوط به کشور ما نیست.

وی تصریح کرد: در کل کشور ۹ سلامتکده مصوب شد که یکی از آنها در بابل می باشد.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در طب سنتی اولویت بر سلامت بوده به همین دلیل نام کلینیک طب سنتی به نام سلامتکده تغییر یافته است.

وی در ادامه گفت: پس از تکمیل سلامتکده، کلیه اعمال طب سنتی اعم از ماساژ، زالودرمانی و طب سنتی ارایه خواهد شد.

وی گفت: این پروژه در سه طبقه با متراژ ۲۰۰۰ متر مربع  و با اعتبار۳.۸ میلیارد تومان در حال ساخت می باشد که تاکنون با هزینه ۱.۲ میلیارد تومانی ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

اشتراک گذاری: