نهمین فراخوان «نیماد» برای اعطای گرنت به محققان

مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران، نهمین فراخوان اعطای گرنت اصلی، گرنت محقق جوان، گرنت با اعتبار محدود و گرنت مقاله برتر به محققان را منتشر کرد.

مهلت ارسال طرح‌ها از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی‌ماه ۹۸ است و  تمدید نخواهد شد.

- طرح‌های ارایه شده باید منطبق با محورهای ارایه شده در فهرست اولویت‌های کمیته‌های نیماد و دستورالعمل ارایه شده در  راهنمای متقاضیان باشند. اولویت‌های جدید مؤسسه در زمینه مطالعه بر داده‌های کوهورت پرشین، بار بیماری اتیسم،  اولویت‌های دارو،  اولویت‌های فناوری و چاپ سه‌بعدی را به ترتیب در کمیته بیماری‌های غیرواگیر، علوم اعصاب، کشف و ارزیابی دارو و کمیته فناوری و نوآوری در علوم پزشکی ملاحظه کنید. 

-طرح‌های مرتبط با پژوهش در آموزش 
علوم پزشکی با توجه به همپوشانی با اهداف مؤسسه ملی تحقیقات در آموزش پزشکی (نصر) در این مؤسسه مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

-بر اساس این فراخوان، طرح‌هایی که موضوع آن‌ها بررسی اثربخشی و عوارض ترکیبات (اعم از شیمیایی و گیاهی) است باید ابتدا مطالعات پایه (حیوانی، سلولی، آنزیمی و نظایر آن) آن در سطح دانشگاهی انجام شود و طرح ارایه شده به مؤسسه بر اساس نتایج مرحله اول طراحی و ارسال شود.

-همچنین طرح‌هایی که با مشارکت سازمان‌‌ها و نهادهای بین‌المللی انجام می‌شود باید مراحل انجام طرح در ایران کاملا تبیین شده و دستاورد طرح برای کشور به طور شفاف توضیح داده شود. جلب مشارکت‌های ملی و بین‌المللی (در صورت ارایه مستندات قانونی)، به کسب امتیاز بالاتری برای طرح منجر خواهد شد

-چنانچه طرح ارسالی (پروپوزال کامل) در فراخوان‌‌های قبلی مورد پذیرش قرار نگرفته ارسال مجدد آن تنها در شرایطی مورد قبول است که تغییرات و به روزرسانی طرح ارایه شده (به خصوص اعمال نظرات داوران در مرحله طرح کامل) در فایل جداگانه‌ای به طور کامل و شفاف توضیح داده شده باشد. در غیر این صورت طرح به مراحل بعدی راه پیدا نخواهد کرد و مسکوت اعلام خواهد شد.

-بودجه طرح‌های ارایه شده به مؤسسه نیز باید منطقی و مبتنی بر محاسبات دقیق باشد. بدیهی است عدم تناسب بودجه با موضوع و روش کار می‌تواند به عدم پذیرش طرح منجر شود.

-بودجه‌ طرح‌‌های مصوب گرنت اصلی بر اساس موضوع و روش کار تاکنون بسیار متنوع بوده و از پنجاه میلیون تومان تا بیش از یک میلیارد تومان را در برمی‌گیرد.

-هر فرد متقاضی می‌تواند فقط یک طرح (فرقی نمی‌کند کدام گرنت این فراخوان) در هر فراخوان ثبت کند و چنانچه طرح مصوب در حال اجرا (به استثنای گرنت پژوهشگر فرهیخته) داشته باشد تا زمانی که آن را به اتمام نرساند نمی‌تواند طرح جدیدی را ارسال کند

-محقق اصلی باید مقیم داخل (محل کار وی در داخل کشور) یا محقق ایرانی غیرمقیم با وابستگی دانشگاهی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در داخل کشور باشد.

-وابستگی دانشگاهی محقق اصلی می‌تواند دانشگاه‌های غیرعلوم پزشکی باشد ولی با توجه به رسالت مؤسسه در حمایت از طرح‌های تحقیقاتی سلامت، حداکثر ۲۰ درصد از بودجه مؤسسه به طرح‌هایی که محقق اصلی در دانشگاه‌های غیرعلوم پزشکی شاغل است تخصیص می‌یابد.ضمن این که در این طرح‌ها حتما باید حداقل یک عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان همکار باشد.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت نیماد (بخش گرنتهای تحقیقاتی/ راهنمای متقاضیان) مراجعه کنند.
 

اشتراک گذاری: