ضرورت همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای طرح “شهید سلیمانی”

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جوانیان از ضرورت همکاری همه دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای طرح “شهید سلیمانی" خبر داد.

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه  طرح  “شهید قاسم سلیمانی” بر اساس تفاهم نامه کشوری بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین امضا شده است، بیان داشت: طرح سردار سلیمانی بر اساس یک طرح محله محور و خانواده محور است و متشکل از پرسنل بهداشتی، داوطلبین بسیج، هلال احمر، معتمدین روحانیون و جمعی از دانشجویان در قالب سه تیم نظارتی و حمایتی و مراقبتی است.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی طرح شهید سلیمانی بستگی به همکاری این سازمان ها و مردم دارد، گفت: تشدید نظارت و اجرای پروتکل ها، اعمال قانون، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را از جمله راهبردهای این طرح است.

دکتر جوانیان با تاکید بر اینکه در این طرح همه سازمانها باید پای کار باشند، گفت: اگر مردم در این طرح ما را یاری کنند می توانیم امیدوار باشیم که به نتیجه مطلوب می رسیم در صورت عدم همکاری و با توجه به سرد شدن هوا، انتقال و انتشار ویروس کرونا بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح در تمامی کمیته ها، سپاه عضو اصلی است و در کمیته حمایت از قرنطینه خانگی و غیرخانگی سپاه نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته شامل بسیج، بهداشت، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، هلال احمر، آموزش و پرورش بوده وظیفه اصلی این کمیته جذب کمکهای مردمی ،نهادها و سازمان ها با مشارکت همه  مردم در سطح شهرستان است که این کمک‌ها به خانواده های نیازمند توزیع می شود، در کنار بسته های معیشتی بحث های معنوی فرهنگی و حتی تامین لوازم حفاظت فردی و تامین خدمات مورد نیاز سلامت در خانه بر عهده تیم حمایتی بسیج است.

این مسئول با اشاره به اینکه بر حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان و بیماران زمینه ای باید جدیت بیشتر داشته باشیم، بیان داشت: تیم های حمایتی از طریق بسیج محلات و مراکز بهداشت یا تماس افراد به منازل بیماران اعزام می شودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: افراد تیم های حمایتی دارای کارت شناسایی هستند به کمک کسانیکه بیمار هستند، می روند.
دکتر جوانیان با اشاره به اینکه افراد تیم های حمایتی در اموراتی نظیر خرید کردن، مراقبت از بیماران و ... خدمات ارائه می کنند، افزود: خانواده ها و یا بیماران  میتواند با تماس با مرکز بهداشت، پزشک خانواده ، پایگاه‌های بسیج  و یا شماره ۴۰۳۰ از خدمات این تیم ها بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری: