جزئیات تزریق دُز سوم واکسن در بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مصطفی جوانیان از آغاز تزریق دُز سوم واکسن برای سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد با سرکوب سیستم ایمنی، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطر در بابل خبر داد.

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: گروه سنی بالای ۶۰ سال که واکسن سینوفارم و برکت زده اند و ۴ ماه از تزریق نوبت دوم شان گذشته است، می‌توانند برای تزریق دُز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: تزریق واکسن به سالمندان بالای ۶۰ سال برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا از چند روز گذشته در بابل شروع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان نیز رو به اتمام است.

دکتر جوانیان با ذکر این نکته که واکسن های قابل دریافت در دز یاد آور با توجه به واکسن تجویز شده در نوبت اول و دوم خواهد بود، بیان داشت: افرادی که در نوبت اول یا دوم از واکسن غیر فعال سینوفارم، بهارات یا برکت استفاد نموده‌اند، میتوانند برای دز یادآور همین واکسن ها و یا واکسن های آسترازنکا و سوبرانا پلاس (ایران کوبا پلاس) را ترزیق کنند.

وی در این راستا افزود: هموطنانی که با پلت فرم آدنوویروس (آسترازنکا یا اسپوتنیک) واکسینه شده‌اند، می‌توانند برای دز یادآور از واکسن‌های آسترازنکا و سوبرانا پلاس (ایران کوبا پلاس) استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: گروه‌های هدف دز بوستر شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان و افراد با سرکوب سیستم ایمنی، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی و گروه‌های پرخطر می‌باشند.

اشتراک گذاری: