مسلمان شدم تا پیامبر(ص) پدر دینی ام و فاطمه(س) اسمم باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) وروز پرستار با حضور دانشجویان توسط هیات مکتب الشهدا با همکاری نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی سالن شهید شجاعیان برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم خانم اتسوکو(فاطمه) هوشینو دانشجوی مسلمان شده اهل ژاپن در باب مقام و منزلت حضورت زینب(س) سخنرانی نمودند و اجرای گروه موسیقی، مسابقه و قرعه کشی از دیگر برنامه های این جشن بود.

مسلمان شدم تا پیامبر(ص) پدر دینی ام و فاطمه(س) اسمم باشد

 «فاطمه هوشینو» بانوی مسلمان ژاپنی با بیان اینکه از کودکی سوالات معنوی بسیاری داشتم اینکه انسان از کجا آمده و به کجا می‌رود، ادامه می‌دهد: حادثه ۱۱ سپتامبر که رخ داد احساس کردم این حادثه بوی مصنوعی می‌دهد گویی فیلم هالیوودی است بعد از آن این حادثه و گزارش‌های مختلف را دنبال کردم و متوجه شدم این حادثه توطئه بوده تا کار خود را بهتر علیه اسلام انجام دهند.

روزگار تقدیر متفاوتی را برای افراد رقم می‌زند و برخی در مسیرهایی قرار می‌گیرند که روایت آن شنیدنی است؛ «آتسوکوهوشینو» یا فاطمه  هوشینو بانوی ژاپنی که زندگیش بعد از ماجرای ۱۱ سپتامبر وارد مسیر دیگری شده است.

اتسوکوهوشینو بانوی ژاپنی که بعد از گرایش به اسلام نام فاطمه را برای خود برمی‌گزید روزهای اخیر مهمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده است و در ویژه برنامه به‌مناسبت سالگرد میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار که در  سالن شهید شجاعیان برگزار شده، سخنرانی کرد و زندگی خود را قبل از گرایش به اسلام و بعد از آن روایت کرد.

وی درباره زندگی‌اش این چنین می‌گوید: ماجرای مسلمان شدنم به حدود ۱۵ یا ۱۶ سال قبل برمی‌گردد زمانی‌که در ژاپن زندگی می‌کردم آن زمان دینم بودایی بوده البته مسؤول تبلیغات ضداسلام بودم که همواره  همه مسائلی که با آن مواجه بودم علامت سوال بزرگی را در ذهنم به وجود می‌آورد.

وی اضافه می‌کند: خودم بودایی بودم و در خانواده بودایی بزرگ شدم، البته مسیحی شدن عمویم در مسلمان شدنم بی‌تاثیر نبود، گرایش عمویم به مسیحیت موجب شده با انجیل آشنا شوم و بعدها با مقایسه قرآن و انجیل فهمیدم که قرآن کامل‌تر است.

این بانوی مسلمان ژاپنی با بیان اینکه از کودکی سوالات معنوی بسیاری داشتم اینکه انسان از کجا آمده و به کجا می‌رود، ادامه می‌دهد: ولی تا قبل از اسلام پاسخی برایش پیدا نمی‌کردم، حادثه ۱۱سپتامبر که رخ داد احساس کردم این حادثه بوی مصنوعی می‌دهد گویی فیلم هالیوودی است بعد از آن این حادثه و گزارش‌های مختلف را دنبال کردم و متوجه شدم این حادثه توطئه بوده تا کار خود را بهتر علیه اسلام انجام دهند.  

فاطمه هوشینو بیان می‌کند: در کنار این مسائل حجم هزینه‌ها در زمینه تبلیغات علیه اسلام هم سوال بود که چرا باید این همه هزینه کنند و همه این مسائل دست به دست هم داد  به این نتیجه رسیدم خیلی از موارد دروغ است و با مطالعه بیشتر تنها قرآن توانست پاسخ سوالات مرا بدهد؛ به‌طوری‌که عاشق قرآن شدم و به هدایت سوره یاسین تصمیم گرفتم مسلمان شوم.

وی یادآور می‌شود: هر شب در سکوت و تنهایی به تلاوت آیه‌های قرآن گوش می‌دادم، هر بار هم برایم مسلم می‌شد که هیچ راهی جز مسلمان شدن در زندگی انسان وجود ندارد، تا اینکه یک شب در حالی که به تلاوت آیه‌های سوره یاسین گوش می‌دادم، یقینم قطعی شد که قرآن کریم و دین اسلام دفترچه راهنمای خداوند به انسان است تا مسیر صحیح زندگی و رستگاری را به او نشان دهد و بنابراین عزمم را جزم کردم که مسلمان شوم.

این بانوی مسلمان ژاپنی با اعلام اینکه از سال ۸۹، یعنی ۱۱ سال است که به ایران مهاجرت کردم، تصریح می‌کند: البته چند سال قبل از آن مسلمان شده بودم و خانواده‌ام که بودایی بودند خیلی مخالفت می‌کردند و سعی داشتند که مرا به آیین بودایی برگردانند که با ادامه مشکلات بعدها به کشور ایران مهاجرت کردم؛ طی آن مدت  آرزو می‌کردم به کشور اسلامی مهاجرت کنم بعد از آن تصمیم خودم  را گرفتم و به کشور ایران مهاجرت کردم.

 اتسوکوهوشینو بیان داشت: وقتی تازه مسلمان شده بودم ,  درمورد اسلام زیاد نمی دانستم  مثلا فقط اطلاع داشتم , حضرت زهرا(سلام الله علیها) دختر حضرت رسول(صلی الله علیه واله) است . اما بعد از مسلمان شدند خیلی خوشحال شدم چون برادر و خواهران دینی زیادی پیدا کرده بودم اما پدر و مادر دینی نداشتم . بنابراین حضرت رسول(صلی الله علیه واله) را به عنوان پدر دینی خودم برگزیدم و نام دختر ایشان را برای خودم انتخاب کردم.  

فاطمه هوشینو خاطرنشان می‌کند: با مسلمان شدن متوجه شدم یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که داشتم این بود که تعریف درستی از مفهوم آزادی نداشتم و اساسا تعریف من از آزادی درست نبود؛ به همین دلیل همیشه احساس پوچی داشتم و هدف زندگی خود را نمی‌دانستم.

وی اظهار می‌کند: به‌عنوان مثال هدف کوتاه‌مدتی را می‌دیدم و بعد از رسیدن به آن هدف دوباره احساس پوچی می‌کردم ولی وقتی مسلمان شدم، حس کردم به  حقیقت هستی پی بردم و احساس پوچی برای همیشه از بین رفت.

گفتنی است؛ فاطمه هوشینو از سال ۸۹ وارد کشور شده و در قم مشغول انجام فعالیت‌های حوزوی و تبلیغی است.

قابل ذکر است نشستی نیز با حضور خانم هوشینو و حجت الاسلام نیکزاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در دفتر نهاد برگزار شد که مسائل و شبهات دینی و نحوه آشنایی وی به اسلام و همچنین ترجمه کتب دینی به زبان ژاپنی از موضوعات مطوروحه در این جلسه بود.
 

اشتراک گذاری: