روند ابتلا به بیماری کرونا در بابل رو به کاهش است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل «دانشگاه علوم‌پزشکی بابل»، دکتر جوانیان از کاهش میزان بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در بابل خبر داد.

دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در بابل روند ابتلا به بیماری کرونا در موارد سرپایی رو به کاهش است و  به همین ترتیب میزان بستری یک ‌روند با ثبات با شیب آرام در حال کاهش است.

این مسئول با اشاره به اینکه شیوع این بیماری، به رفتار جامعه و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد، بیان داشت: اگر رعایت‌ها نادیده گرفته شود ممکن است شاهد ایجاد موج دوگانه در پیک ششم باشیم، ولی اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتر و میزان بیشتر انجام شود به نظر می‌رسد روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: اگر بتوانیم سطح واکسیناسیون را مخصوصاً واکسیناسیون بالای ۵ سال را بالا ببریم و همچنین میزان واکسیناسیون دز سوم را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم قطعا آرامش نسبی درکشور حاصل خواهد شد.

دگتر جوانیان با ذکر این نکته که خوشبختانه واکسن‌ها عوارض جدی نداشتند،  بیان داشت: واکسن‌ها نسبت به اثربخشی که دارند عوارضشان بسیار محدود بوده است و نه‌تنها کشور ایران بلکه جامعه جهانی نیز تزریق واکسن را توصیه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن‌های تولید داخل هم اثربخشی و هم سالم بودن خودشان را کاملاً نشان دادند، افزود: همه مراکز بهداشتی در بابل بهمراه دو مرکز تجمیعی و مراکز واکسیناسیون سیار مشغول به خدمت رسانی به همشریان و هم استانی های گرامی می باشند.

این مسئول تأکید نمود: واکسیناسیون دز سوم واقعاً اثربخشی بسیار خوبی دارد وهموطنان حتما دز سوم راتزریق نمایند.

اشتراک گذاری: