دومین جلسه ستاد ساماندهی فضای سبز دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دومین جلسه ستاد ساماندهی فضای سبز دانشگاه با حضور دبیر و اعضای ستاد برگزار گردید.

در این جلسه آقای حسین آقاجان نژاد رئیس اداره روابط عمومی و دبیر شورای فضای سبز دانشگاه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته در حوزه ساماندهی فضای سبز ارائه نمودند و از تصویب اساسنامه پیشنهادی این شورا  توسط دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر دادند.
گفتنی است اعضای شورای فضای سبز دانشگاه اذعان داشتند: توجه ویژه به فضای سبز دانشگاه می‌‌تواند محیطی زیبا و آرام‌بخش برای کارکنان و دانشجویان فراهم آورد و این ستاد در این راستا با توجه به تاکیدات رئیس دانشگاه در میان مدت اقدامات مثبتی را قطعاً در این راستا صورت خواهد داد.
در این جلسه کارشناسان تخصصی در امور فضای سبز و منابع طبیعی حضور داشتند و با توضیحات علمی ارائه‌شده مصوب گردید در راستای حفظ، تقویت و جلوگیری از آسیب رسانی شاخه‌های در معرض سقوط، هرس درختان موجود در دانشگاه با فرایندی مشخص ادامه یابد تا در آینده شاهد زیبایی دوچندان فضای فعلی دانشگاه باشیم. 
کارشناس مراتع و جنگلداری اعلام داشت: هرس، به‌نوعی خدمت‌رسانی به درخت است و سبب از بین رفتن شاخه‌های اضافی و قطور شدن پایه اصلی درخت می شود و در راستای طول عمر بیشتر این‌گونه های ارزشمند گام برداشته خواهد شد.
همچنین در این جلسه مصوب گردید تا طرح‌های پیشنهادی در خصوص روشنایی محوطه، ساماندهی سیم‌ها و کابلهای تلفن و برق، محوطه‌سازی و.. تهیه و پیگیری گردد.
و در ادامه مقرر شد جهت هر چه تخصصی شدن فرآیندهای آتی، با دعوت از اعضای هیئت‌علمی دانشگاهی در رشته‌های منابع طبیعی، نسبت به پیاده‌سازی طرح‌های تخصصی، اقدامات لازم صورت پذیرد.
 

 

 

اشتراک گذاری: