جشن روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل؛ به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسمی با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه روز سه شنبه ۱۰ دی ماه ۹۸ درسالن شهید شجاعیان دانشگاه به همت معاونت درمان برگزار شد.

گفتنی است: در این مراسم که با حضور دکتر نیاز آذری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، پرستاران و دانشجویان برگزار شد با اعطای لوح تقدیر و هدایا از پرستار نمونه و بازنشسته مراکز دولتی و خصوصی تابعه قدردانی گردید.
همچنین شعار روز پرستار امسال جامعه سلامت، هویت و منزلت، رفاه و معیشت با هدفی مقدس سرشار از محبت به نوع انسان و شیفته خدمت بوده است.

سالانه حدود ۱۱ هزار پرستار  در کشور فارغ التحصیل می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از اضافه شدن حدود ۱۱ هزار کارشناس فارغ التحصیل توسط دانشکده های پرستاری به بدنه جامعه پرستاری خبر داد.
دکترسید فرزاد جلالی در جشن روز پرستار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار، گفت: روز پرستار بهانه است برای تشکر و فدرانی از زحمات پرستارانی که فداکارانه و صبورانه از بیماران مراقبت می نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه علت نامگذاری روز پرستار از برکات جمهوری اسلامی  ایران می باشد، گفت: پنجم جمادی الاول روز با سعادت ولادت  زینب کبری (س) بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت حسینی به نام روز پرستار نامیده شد.
وی یادآور شد: علت نامیدن روز پرستار فقط پرستاری این بزرگوار از مجروحین جسمی و مجروحین روحی حادثه کربلا نیست بلکه پرستار نهضت کربلا هم بودند.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه از انقلاب اسلامی تاکنون تعداد پزشک و پرستار تقریبا بیش از ده برابر شده است، گفت: از اوایل انقلاب اسلامی آمار تعداد پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف از ۱۱ هزار به بیش از ۱۳۰ هزار افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: طبق آمار جدید تعداد پرستاران در کل کشور به ۱۹۰ هزار پرستار افزایش پیدا کرده است که این آمارنشان دهنده افزایش  بیش از ده برابر نسبت به قبل از انقلاب است.

این مسئول با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۱ هزار کارشناس فارغ التحصیل توسط دانشکده های پرستاری به بدنه جامعه پرستاری اضافه می گردد، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۲۰۰۰ پرستار در مراکز دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند .
دکتر جلالی با اشاره ضمن گرامیداشت شهدای پرستارافزود: همواره پرستاران وجدان کاری را حفظ نمایند و نگاه محبت آمیز، نگاه مثبت و امید آمیز نسبت به بیماران داشته باشند .
وی در همین راستا عنوان کرد: پرستاران در رشته های خود باید اطلاعات روز را کسب نمایند و در کارگاهها و سمینارها و دوره های بیمارستانی شرکت نمایند.

اشتراک گذاری: