راه‌اندازی سامانه اورژانس قلب در اورژانس بابل

به گزارش روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر لعلی از راه‌اندازی سامانه اورژانس قلب (تله الکتروکاردیوگرام) خبر داد.

دکتر لعلی رئیس اورژانس ۱۱۵ «دانشگاه علوم‌پزشکی بابل»گفت: با حضور دکتر مظفرپور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیفی سرپرست معاونت درمان دانشگاه و مسوولین دانشگاهی به مناسبت دهه مبارک فجر با پیگیریهای به عمل آمده از طرف اورژانس بابل و حمایت مالی سازمان اورژانس کشور، چهار دستگاه تله مدیسین (تله الکتروکاردیوگرام)، جهت فعالسازی کد ۲۴۷ (کد اورژانس قلبی) برای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تهیه و در ۴ آمبولانس پایگاههای با تعداد ماموریت اورژانسی بالا فعالسازی شد.

وی بیان داشت: این دستگاه ها برای تسریع در تشخیص سکته قلبی بیماران و اقدامات درمانی به موقع، ارتباط زنده و تصویری و صوتی با تکنیسین‌های اورژانس و امکان ارسال نوار قلب به پزشک متخصص از محل حادثه را فراهم می کند و بعد از آن، بیمار مبتلا به سکته قلبی به صورت مستقیم به بخش آنژیوگرافی منتقل می‌شود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ «دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ادامه داد: سرور دستگاه در اورژانس قلب بیمارستان آیت الله روحانی جهت تسریع در اقدامات اورژانس قلب راه‌اندازی شد.

این مسئول افزود: امیدواریم با ورود خیرین شهرستان بابل بتوانیم برای تمام پایگاه های اورژانس فعال موجود شهرستان بابل این دستگاه را تهیه و جهت رفاه بیشتر شهروندان عزیز بکار گیری نماییم.

اشتراک گذاری: