جواب آزمایش فرد مشکوک به آبله میمونی در بابل منفی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفتگوی تلفنی با شبکه سلامت گفت: جواب آزمایش فرد مشکوک به آبله میمونی در بابل منفی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدعلی مظفرپوربیان داشت:: چند روز قبل، عکس دست فردی با علائم تاول دست به عنوان فرد مبتلا به آبله میمونی در شبکه های مجازی باز نشر شد که باعث ایجاد استرس و تشویش اذهان عمومی گردید.
وی عنوان کرد: به دلیل در دسترس نبودن فرد موردنظر، پیگیری از سوی دانشگاه به سرعت آغاز شد و اطلاعات فرد مشکوک توسط دوربین داروخانه بررسی و در کمتر از ۱۲ ساعت محل زندگی فرد مشخص شد و بیمار به بیمارستان، اعزام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در بیمارستان، سه پزشک متخصص عفونی وعضو هیات علمی دانشگاه بیمار را معاینه کردند که بر مبنای شرح حال مواجهه با بیمار مبتلا به آبله مرغان و علائم موجود، همین تشخیص، مطرح شد.
دکتر سیدعلی مظفرپور اذعان داشت: با این حال، چون اذهان عمومی منتظر نتیجه قطعی بودند، نمونه گیری انجام و جهت بررسی آزمایشگاهی، به تهران ارسال شد.
وی ادامه داد و گفت: نتیجه آزمایش، ظرف 36 ساعت توسط گروه مدیریت بیمارهای قابل انتقال بین انسان و حیوان با جواب منفی اعلام گردید.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: اگر در فردی علایم مشکوک به آبله میمونی مشاهده شود، می تواند به تمام مراکز دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و مراکز وابسته به معاونت بهداشتی مراجعه نماید.
دکتر سید علی مظفرپورگفت: از فعالان رسانه خواهشمندیم از انتشار اخبار غیرمستند بپرهیزند و برای حفظ آرامش روانی جامعه، قبل از تایید علمی یک واقعه در حیطه سلامت توسط مراجع رسمی و علمی، از انتشار آن خودداری کنند.


 

اشتراک گذاری: