همایش دبیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور در بابل برگزار شد

اولین همایش دبیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور در سال 1401 در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل ؛ اولین همایش دبیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور در سال 1401، باهدف بررسی برنامه‌های جدید اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، جمع‌بندی نظرات در خصوص آئین‌نامه‌های مرتبط با دانشجویان شاهد و ایثارگر، آیین‌نامه نقل‌وانتقال دانشجویان شاهد و ایثار، آیین‌نامه جشنواره ملی ایثار، طرح همیار ستاد شاهد و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌های کلان منطقه یک کشور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر روز دوشنبه 14 شهریور 1401 در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.
آقای دکتر رنجبر دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور، ضمن خیرمقدم به دبیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور با اشاره به روایتی از امام حسین(ع)بیان داشت: نیاز مردم به شما از نعمت‌های الهی بر شما است از این نعمت افسرده و بیزار نباشید در غیر این صورت این نعمت از شما گرفته خواهد شد و به فرد دیگری سپرده خواهد شد.
دکتر رنجبر ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدا، تصریح کرد: باید کاری کنیم که دانشجوی معزز شاهد و ایثارگر جز دغدغه درس خواندن دغدغه دیگری نداشته باشند و این سرلوحه کار ستادهای امور دانشجویان شاهد و ایثارگر قرار گیرد. 
وی افزود: همواره سعی بر این بوده است در حد بضاعت دانشگاه‌ها به دانشجویان شاهد و ایثار توجه کنیم و این آمادگی وجود دارد که در حد اعلا و در شأن و منزلت این عزیزان در انجام این رسالت سازمانی انجام‌وظیفه کنیم.
دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور بابیان اهداف این همایش، گفت: این نشست که با حضور دبیران امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان یک منطقه باهدف ارتقاء جایگاه آموزشی، رفاهی، علمی ، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها، مشتمل بر اهداف کلانی چون حضور فعال این دانشجویان معزز در برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه و جامعه، تقویت و توسعه کمی و کیفی خدمات ستاد و پایش مستمر، توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان ستاد، تشویق دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر، تقویت ارتباط ستاد با ظرفیت اعضای هیأت علمی مشاور دانشگاه برگزارشده است.
آقای دکتر رنجبر افزود: پیگیری امور دانشجویان برتر علمی و پژوهشی و برنامه‌ریزی جهت تهیه دستورالعمل نحوه حمایت‌های معنوی این گروه از دانشجویان نیز جزو اولویت‌ها بوده و در همین راستا لازم است دبیران ستادهای شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور نسبت به شناسایی، تشکیل جلسه مشورتی و استفاده از پتانسیل بالای این دانشجویان توجه لازم را داشته باشند. با توجه به اینکه تدوین دستورالعمل حمایتی جهت دانشجویان برتر علمی و پژوهشی از سوی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت ارسال می‌شود از تمامی دبیران درخواست می شود تا در این خصوص نیز پیشنهادات خود را مکتوب به ستاد شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک ارائه نمایند.
آقای دکتر رنجبر دبیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور، با اشاره بر ضرورت هم‌اندیشی بین دبیران ستاد کلان منطقه یک کشور بیان داشت: برگزاری نشست های مشترک و ایجاد تعامل بیشتر بین دبیران ستاد کلان منطقه یک کشور در خصوص مسائل آموزشی، رفاهی، فرهنگی  و ارائه پیشنهادات کاربردی با توجه به تجربیات دبیران بسیاری از موضوعات موجود دانشجویان را مرتفع می‌نماید.
 همچنین در این گردهمایی آقای مهندس اصغری مشاور رئیس و مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن خیرمقدم، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر پیگیری حقوق فرهنگی، تربیتی و آموزشی یادگاران ایثار و شهادت از کودکستان تا دانشگاه، گفت: اگر با کمک هم بتوانیم مسائل فرهنگی، تربیتی و آموزشی یادگاران ایثار و شهادت را محقق کنیم یقیناً کارهای بزرگی در حمایت از این عزیزان انجام می‌گردد.
آقای مهندس اصغری مشاور رئیس و مسئول امور شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی بابل گزارشی مفصلی از وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه ارائه نمود.
سپس دستور کار جلسه مطرح و پس از تبادل‌نظر و بررسی لازم در این خصوص مقرر گردید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت حل مشکلات و پیشبرد اهداف ستاد شاهد تلاش گردد. همچنین بر برنامه¬ریزی منظم و نظارت و پیگیری مستمر بر طرح استاد مشاور، همیار ستاد شاهد، جشنواره ملی ایثار و تقویت بنیه علمی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تأکید گردید.
شایان‌ذکر است: در همایش هم‌اندیشی دبیران و کارشناسان ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، سمنان، بابل، گیلان و گلستان نیز حضور داشتند.

 

 

اشتراک گذاری: