برای نخستین بار نسبت نیروی انسانی شاغل به پست سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل به پایین‌تر از یک رسید

مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه، از تناسب نیروی انسانی شاغل به پست سازمانی به‌صورت استاندارد و پایین‌تر از یک(0.99) در دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، آقای خداداد بیان داشت: با عنایت به سیاست‌های تدوین شده در حوزه مدیریت منابع انسانی دانشگاه در پالایش نیرو و پایش مستمر ورود و خروج نیروهای تحت پوشش در جغرافیای چارت سازمانی حوزه دانشگاه و واحدهای تابعه و همچنین مدیریت بهینه و کارآمد نیروهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی بابل ، به آمار پایین‌تر از یک(0.99) و به‌ استاندارد نسبت نیروی شاغل به پست سازمانی رسیده‌ایم.
آقای خداداد مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه اذعان داشت: این امر با جلوگیری از استمرار و نگهداشت نیرو، عدم‌تغییر رسته نیروهای شاغل در دستگاه، جابجایی نیرو در مراکز درمانی بالاتر از نرم استاندارد به مراکزی با نرم پایین‌تر، توسعه و تجدید چارت سازمانی بر اساس استانداردهای بومی قطب بدست آمده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مؤثر در راستای استانداردسازی نسبت نیروی شاغل به پست سازمانی، تمرکز بر به‌کارگیری نیروی بهداشتی و درمانی بر اساس نیازهای سازمان با توجه به جلسات پیوسته و هماهنگ با معاونت درمان بوده است.
مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه افزود: برای رسیدن به این هدف در چهار مرحله، تحلیل وضعیت موجود دربین دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بررسی نُرم و استاندارد نیروی انسانی، مشخص نمودن وضع مطلوب و تعیین استراتژی جهت رسیدن به وضع مطلوب برنامه ریزی کردیم.
آقای خداداد ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی با جابجایی نیرو بین واحدها، ماموریت و انتقال خروجی ، جلوگیری از استمرار خدمت، استفاده از ظرفیت های قانونی تعدیل مانند بازنشستگی پیش از موعد، بازخریدی و انتقال به سایر سازمانها و مراکز کمتر از نُرم از دیگر اقدامات موثر در این حوزه بود.
وی اذعان داشت: پیمودن این مسیر جز با حمایت های دکتر مظفرپور رئیس محترم دانشگاه که با جدیت، وضعیت نیروی انسانی دانشگاه را رصد و دنبال کرده و همچنین دکتر منفرد معاون محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه که دغدغه مندانه و دلسوزانه با تمام انرژی وقت گذاشتند و حمایت کردند تا برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی بابل به این استاندارد برسیم، جای تشکر و قدردانی دارد.
 

اشتراک گذاری: