تشریح خدمات بخش بیماری‌های دهان، فک و صورت در دانشگاه علوم پزشکی بابل

عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات بخش بیماری‌های دهان، فک و صورت این دانشکده را تشریح نمود و گفت: خدمات دندانپزشکی برای بیمارانی که توانایی انجام کار دندانپزشکی در بستر یونیت دندانپزشکی را ندارند بصورت تحت بیهوشی صورت می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر محدثه امام پناهی گفت: تخصص بیماری های دهان ، فک و صورت جز یکی از ۱۰ تخصص رشته ی دندانپزشکی می باشد که معاینه کامل دهان و دندان، درمان انواع ضایعات دهانی نظیر زخم های مخاط دهان، ارایه خدمات دندانپزشکی در بیماران با مشکلات پزشکی(بیماری دیابت، قلبی، کلیوی، تیروئید، گوارشی)، خدمات دندانپزشکی در دوران بارداری (با توجه به حساسیت مادر و جنین)، اقدامات دندانپزشکی قبل از پیوند عضو و مغز استخوان و جراحی های قلبی عروقی، تشخیص و درمان زودهنگام ضایعات بدخیم از خدمات این حوزه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد.

دکتر محدثه امام پناهی متخصص بیماری های دهان فک و صورت دانشکده دندانپزشکی گفت: خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی بزرگسالان ( در بیماران مضطرب و ترس از دندانپزشکی یا دارای مشکلات سلامت عمومی)، درمان ضایعات آفت و زخمی، پیش بدخیم، مشکلات مفصل فکی با لیزر، تشخیص و درمان دردهای دهانی صورتی مزمن و مقاوم به درمان، درمان خشکی دهان و مشکلات مرتبط با غدد بزاقی از دیگر خدمات این بخش می باشد که مردم عزیز می توانند از آن بهره مند گردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: انجام اعمال دندانپزشکی تحت بیهوشی برای بیماران بزرگسالی که توانایی انجام کار دندانپزشکی در بستر یونیت دندانپزشکی را ندارند بصورت تحت بیهوشی در بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره) بابل صورت می پذیرد.
وی افزود: برای افرادی که دچار ترس از دندانپزشکی یا بیماران خاص دارای معلولیت، ناتوانی جسمی و ذهنی، اوتیسم، و پیش فعال هستند نیز تحت بیهوشی خدمات دندانپزشکی ارائه می گردد.

  

 

اشتراک گذاری: