22 پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از افتتاح 22 پروژه عمرانی این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور در جمع اصحاب رسانه این شهرستان گفت: 29 پروژه در حال حاضر در این دانشگاه در حال انجام  می‌باشد که 22 پروژه در صورت عدم وقفه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه اکثر این پروژه‌ها، پروژه‌های بزرگی است که با افتتاح آن قطعاً خدمات گسترده‌ای به مردم عزیز استان و حتی استان‌های همجوار خواهد رسید، گفت: با اشاره به اینکه ساختمان جدید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اطفال شمال کشور برای تجهیز این بیمارستان از سوی وزارتخانه، پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین مالی در ۶ ماه نخست امسال به بهره‌برداری برسد. 
دکتر سید علی مظفرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اطفال شمال کشور در شهر امیرکلا بابل با ظرفیت ۱۲۰ تخت فعال در رشته‌های مختلف به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این بیمارستان با زیربنای 4200 مترمربع در ۶ طبقه است که در زمان بحران قابلیت افزایش  به ۱۵۰تخت هم دارد. 
وی با اشاره به اینکه این بیمارستان مجهز به اتاق عمل، اورژانس و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی است، افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، اجرای آن چند سال به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد.
این مسئول با اشاره به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد و این طرح نیز مجدد در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد مراحل پایانی خود را می‌گذراند.
دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ تا ۶۰ درصد بیماران بستری و ۸۰ درصد بیماران سرپایی در این بیمارستان، غیر بابلی هستند که با افتتاح ساختمان جدید این مرکز خدمات بیشتری  به بیماران شمال کشور ارائه می‌شود.

تشکیل ماهانه ۱۵۰ پرونده جدید ناباروری مازندران در بابل
وی همچنین از احداث پروژه جدید ساختمان مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) در بابل با زیربنای 2400 مترمربع خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد چند سال متوقف بود که با پیگیری انجام‌شده و شروع مجدد کار، در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: این ساختمان در پنج طبقه است که به‌زودی به بروزترین تجهیزات تجهیزاتی از جدیدترین علم حوزه نازایی مجهز می‌شود.
دکتر سید علی مظفرپور تصریح کرد: تاکنون و در فاز کنونی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است که از سوی استاندار مازندران و نمایندگان مردم بابل در مجلس قول تحقق اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این طرح نیز داده شد .
وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱، ۶ هزار و ۴۰۰ زوج از اقصی نقاط کشور برای خدمات به این مرکز مراجعه کردند، یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۷۲ زوج برای درمان ناباروری به مرکز درمانی فاطمه‌الزهرا (س) بابل مراجعه کردند.
این مسئول افزود: مرکز درمانی ناباروری فاطمه الزهرا بابل (س) از مراکز مطرح کشور است و ماهانه ۱۵۰پرونده جدید در این بیمارستان تشکیل می‌شود که ۹۰ درصد هزینه درمان این بیماران توسط بیمه پرداخت می‌شود.

احداث مرکز ۱۰۰ تختخوابی دیالیز در بابل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مرکز دیالیز استرآبادی بیمارستان شهید بهشتی از سالها قبل با ظرفیت 24 تخت مشغول ارائه خدمت می‌باشد ولی پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست، گفت: با احداث مرکز جدید، در دوطبقه و ظرفیت نهایی 100 تخت دیالیز، بخش زیادی از مشکل بیماران این شهر و حتی غرب استان مرتفع می‌شود.


دکتر مظفرپور تصریح کرد: این پروژه در سه‌طبقه به مساحت 3200 مترمربع می‌باشد که در حال حاضر به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است .
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات دیالیز از چالش‌های جدی در کشور است که امیدواریم با تجهیز این مرکز بسیاری از مشکلات بیماران دیالیز مرتفع شود.
این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه خیر ساز است، گفت: خانواده محترم میناگر به نیت مادر سرکار خانم طاهره وایگانی در حال ساخت این مرکز می‌باشند.
دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ۵۰۰ بیمار دیالیزی در شهرستان بابل داریم، یادآور شد: طبق استاندارد باید هر دو بیمار یک تخت دیالیز داشته باشند که ما در حال حاضر به ازای هر ۱۰ بیمار، یک تخت دیالیز داریم که با احداث این مرکز این مشکل حل می‌شود.

در آینده، علم پزشکی به سمت تلفیق طب سنتی و طب نوین خواهد رفت 
دکتر سید علی مظفرپور گفت: در ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور، تنها8 دانشکده طب سنتی وجود دارد که ۴ دانشکده در تهران است و 4 دانشکده در شهرستان‌ها ازجمله بابل در حال فعالیت هستند.


وی با اشاره اینکه در آینده علم پزشکی به سمت تلفیق طب نوین و طب سنتی خواهد رفت، بیان داشت: 7 عضو هیات علمی، ۳۰ دستیار تخصصی و دو متخصص داروسازی سنتی در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل مشغول به فعالیت می‌باشند.
این مسئول ادامه داد: ساختمان سلامتکده دانشکده‌ طب سنتی در ۲۲۰۰ مترمربع از سال 1394 آغاز شد که با پیشرفت فیزیکی 45درصد متوقف بوده این پروژه هم‌اکنون با ۸۰ درصد توسعه فیزیکی در حال پیشرفت می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در مرحله اول مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه شده است و تا تکمیل پروژه حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه نیاز است.


ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی، سالن ورزشی بانوان و نمایشگاه دائمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد رسیدند
دکتر مظفرپور با اشاره به اینکه ۱٠رشته تخصصی دندانپزشکی در بابل داریم، گفت: ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی با ۵۲۰۰ مترمربع در ۵ طبقه می‌باشد که تا سال گذشته  با ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی متوقف بود و در یک سال اخیر به ۹۸ درصد پیشرفت رسیده است.
وی افزود: این دانشکده، نیاز آموزشی دانشگاه به کلاسهای درس را تا حد زیادی تأمین می‌کند.
این مسئول ادامه داد: ساخت سالن ورزشی بانوان، در مجاورت خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بابل تا سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در حال حاضر به ۹۸ درصد رسيده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه کف‌پوش سالن به مبلغ ۲ میلیارد تومان خریداری‌شده است، بیان داشت: این سالن درزمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و تاکنون چهار و نیم میلیارد تومان هزینه آن شده است.
دکتر سید علی مظفرپور افزود: در کنار این سالن، ساخت یک ساختمان ورزشی ۴ طبقه دارای رختکن، اداری، سالن رزمی و..  با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع آغاز خواهد شد.

وی افزود: پروژه نمایشگاه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی نیز در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۹0 درصد بوده و تاکنون و در فاز جدید، دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده و  یک و نیم میلیارد تومان دیگر نیاز است تا این پروژه تکمیل گردد.

 


با جدیت دنبال راه‌اندازی دانشکده داروسازی در بابل هستیم
دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۸۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند، گفت: این دانشگاه یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که دارای سابقه بسیار خوب و مورد استقبال دانشجویان می‌باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: صنعت داروسازی یکی از صنایع مهم به‌حساب می‌آید که به مدد دانشکده‌های داروسازی، رشد می‌کند. ۴٠ سال این دانشگاه تقاضای دانشکده داروسازی را داشته که تاکنون موفق به دریافت این دانشکده نشده است.
این مسئول افزود: پیگیری‌های جدی داشتیم و قول‌هایی هم گرفتیم که نیاز به پیگیری دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.
دکتر مظفرپور همچنین درباره وضعیت دارویی در شهرستان یادآور شد: شهرستان بابل برحسب جمعیت شهرستان سهمیه 7/0 درصد از کل داروی کشور را دارد و چون ۴٠ تا ۶٠ درصد مراجعه‌کنندگان ما غیر بابلی و اکثراً از غرب استان هستند در توزیع برخی داروها دچار مشکل می‌شویم.

دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی بابل جذب می‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این دانشگاه برای نخستین بار در سال جاری حدود ۱۵ الی ۲٠ دانشجو خارجی پذیرش خواهد داشت.


وی گفت: جذب دانشجویان خارجی موجب مشارکت فعال درروند جهانی تولید علم و تسهیل انتقال فناوری و غنی شدن فرآیند آموزش می‌شود.
دکتر مظفرپور اذعان داشت: اخذ مجوزهای لازم جهت پذیرش دانشجوی خارجی در رشته‌های پزشکی عمومی، فیزیوتراپی و پرستاری از شورای گسترش وزارت بهداشت برای نخستین بار در دانشگاه بابل اخذ شد و شورای بین‌المللی سازی دانشگاه جهت تسریع در روند جذب دانشجوی خارجی تشکیل‌شده است. همچنین برنامه‌ریزی‌های نهایی برای حضور دانشجویان خارجی در حال انجام است.

چالش مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مطالبات از بیمه‌ها 
دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: بیمه‌ها برخلاف قانون که موظف‌اند ظرف 15 روز، 60 درصد از مطالبات و ظرف 3 ماه بدهی‌های خود را تسویه نمایند، بعضاً (بیمه تأمین اجتماعی) تا 9 ماه، تأخیر در پرداخت دارند که با توجه به فروش نقدی شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی، تأمین این موارد در بیمارستان‌های کشور، با دشواری مواجه شده است. 
 

اشتراک گذاری: