پیشرفته ترین دستگاه نقشه برداری قلب، برای درمان بیماری های قلبی در بابل آغاز به کار کرد

پیشرفته ترین دستگاه نقشه برداری قلب، برای درمان بیماری های قلبی در بابل آغاز به کار کرد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از راه‌اندازی پیشرفته ترین دستگاه سه بعدی نقشه برداری قلب جهان برای اقدامات درمانی پیشرفته، از جمله ابلیشن و کنترل بی نظمی های قلبی، در بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور گفت: بخش الکتروفیزیولوژی قلب با حضور سه فوق تخصص این حیطه (از مجموع ۹ عضو هیات علمی رشته قلب و عروق)، از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت نمود که با توجه به حجم زیاد مراجعه بیماران شمال کشور به دلیل بی نظمی قلبی به این مرکز، تجهیزات موجود پاسخگو نبود.
دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این دانشگاه با کمک نماینده مردم شریف بابل در مجلس و مشارکت خیرین عزیز، دستگاه پیشرفته جدید را با ارز دولتی و کمک صندوق هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری و راه‌اندازی نمود.
وی گفت: از این دستگاه، تنها ۳ عدد وارد کشور شد که با توجه به جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری انجام شده یک دستگاه به این دانشگاه اختصاص یافت.
این مسئول افزود: از مجموع یک میلیارد تومان هزینه دستگاه که با ارز دولتی تامین شد، ۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون تومان توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت گردید.
 وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی ماهر از جمله پزشکان فوق تخصص قلب و پرسنل باتجربه، راه اندازی این دستگاه  اهمیت بسیار زیادی برای بیماران استان های شمالی کشور دارد و مانع از مراجعه این بیماران به تهران می گردد.

  

 

اشتراک گذاری: