فارغ التحصیلی بیش از 11 هزار دانشجو از دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از فارغ التحصیلی 11094 دانشجو در رشته های رادیولوژی، رادیوتراپی، پزشکی هسته‌ای، اتاق عمل، هوشبری، فوریتهای پزشکی و علوم آزمایشگاهی از این دانشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مهدی نیا گفت: دانشكده پيراپزشكي بابل يكي از باسابقه ترين مؤسسات آموزشي کشور در رشته علوم آزمايشگاهی می باشد که در سال 1341 بعنوان آموزشگاه فني آزمايشگاهي با جذب تعدادي دانشجو تحت عنوان تكنسين آزمايشگاه و زيرنظر بهداري استان فعاليت خود را شروع كرد.

دکتر سیدمحمود مهدی نیا رئیس دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در سال 1345 اولين دوره آموزشي علوم آزمايشگاهي در مقطع كارداني در اين آموزشكده تاسيس شد و از طريق كنكور سراسري اقدام به پذيرش دانشجو نموده است.

 

وی ادامه داد: دانشکده پیراپزشکی از سال 1368 زير نظر دانشگاه علوم پزشكي بابل به فعاليت خود ادامه داده و با  مجوز وزارت بهداشت در بهمن ماه 1373، در رشته هاي هوشبري، اتاق عمل و راديولوژي  در مقطع كارداني دانشجو پذيرش نموده است.
این مسئول بیان داشت: در 21 بهمن سال 1381 و همزمان با دهه مبارك فجر، بخشي از ساختمان جديد دانشكده پيراپزشكي آماده وعمليات انتقال و جابجايي از آموزشكده سابق به ساختمان فعلي انجام شد.

 

 


دکتر مهدی نیا با ذکر این نکته که اين دانشكده در حال حاضر در 7 رشته كارشناسي پيوسته  و 1 رشته  كارشناسي ناپيوسته  پذیرش می نماید، افزود: تاکنون بیش از  11094 دانشجو از این دانشکده در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده‌اند و در حال حاضر 532 دانشجو در حال تحصیل می باشند.
رئیس دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشجویان در گروه تکنولوژی پرتوها شامل رشته های رادیولوژی، رادیوتراپی، پزشکی هسته‌ای، گروه تکنولوژی اتاق عمل، هوشبری و فوریتهای پزشکی شامل رشته های تکنولوژی اتاق عمل، هوشبری (کارشناسی پیوسته)، هوشبری (کارشناسی ناپیوسته)، فوریتهای پزشکی و همچنین گروه علوم آزمایشگاهی شامل: رشته علوم آزمایشگاهی در حال تحصیل می باشند.

وی با ذکر این نکته که اين دانشكده داراي يك كتابخانه با بیش از 13000 جلد كتاب در زمينه رشته هاي مختلف تحصيلي دانشكده اعم از كتابهاي انگليسي و فارسي می باشد، بیان داشت: این واحد آموزشی دارای آزمايشگاه های هماتولوژی، ميكروب شناسي و انگل شناسي، آزمايشگاه فيزيك و دو واحد مهارتهای بالینی اتاق عمل و فوریتهای پزشکی بصورت مستقل و با تجهیزات مناسب مي باشد. 
دکتر مهدی نیا با اشاره به اینکه این دانشکده دارای 16 کلاس درس مجهز و بروز بوده گفت: مرکز مجهز آزمون الکترونیک دانشگاه نیز برای آزمونهای مجازی در دانشکده پیراپزشکی قرار دارد.

 

 

 

اشتراک گذاری: