نشست مدیران خدمات پرستاری مراکز دولتی و خصوصی بابل

مدیران خدمات پرستاری مراکز دولتی و خصوصی بابل در نشستی به بررسی و بحث و تبادل نظر در خصوص اهم مسائل حوزه پرستاری پرداختند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، نشست مدیران خدمات پرستاری مراکز دولتی و خصوصی بابل در محل معاونت درمان دانشگاه برگزار گردید، در این نشست اهم مسائل حوزه پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نادعلی اکبریان مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: لباس فرم پرستاران پس از نظرسنجی از مراکز، به منظور یکسان سازی در تمامی بیمارستانها به رنگ کاملا سورمه ای با نوار سفید در آستین و جیب مانتو تغییر یافت که این تغییر رنگ پس از تأیید نهائی از 28 آبان مصادف با روز پرستار سال جاری اجرائی خواهد شد.
مدیر پرستاری دانشگاه با بیان شعار روز جهانی ایمنی مصادف با 26 شهریور ماه «جلب مشارکت بیماران در راستای ارتقاء ایمنی بیمار» خواستار حضور فعال رؤسای بیمارستانها در برنامه های روز جهانی ایمنی شد و حضور ایشان را در ابلاغ اهمیت موضوع به جامعه پزشکی، بیماران و خانواده ایشان بسیار مؤثر دانست.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت ثبت صحیح و دقیق اطلاعات نیروی انسانی کادر پرستاری در سامانه MCMC خاطر نشان کرد در صورت کم توجهی و عدم ثبت دقیق نیروهای ورودی و خروجی هر مرکز، با توجه به مشکلاتی که در محاسبه و تعیین نیروهای مراکز بوجود خواهد آمد، نیروی جدید به آن مرکز اختصاص داده نخواهد شد.
مدیر پرستاری دانشگاه بابل در ادامه درخصوص اهمیت ثبت و ارسال به موقع شاخص های حساس به مراقبت پرستاری شامل زخم و سقوط توضیحاتی ارائه نمود.
وی همچنین فعال بودن مراکز در زمینه پرستار پیگیر و ارسال شاخص های مربوط به آن را به عنوان یکی از اولویت های اقدامات حوزه پرستاری بر شمرد.
طی این جلسه اقدامات انجام شده درخصوص برگزاری ششمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری در سال جاری بیان گردید و اهمیت مشارکت کامل کادر پرستاری در این انتخابات مورد تأکید قرار گرفت. 
پیگیری ثبت صحیح تعرفه خدمات پرستاری جهت پیشگیری از کسورات و نواقص احتمالی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

اشتراک گذاری: