فارغ التحصیلی 1334 دانشجو از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل از فارغ التحصیلی 1334 دانشجو در 10 گروه آموزشی از این دانشکده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سعیدی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، برای اجرای سیاست تعمیم و گسترش دانشگاهها، وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سال 1362، طی نامه ای موافقت خود را برای تاسیس مرکز علوم پزشکی در بابل اعلام کرد. در سال 1364 اولین گروه دانشجویان رشته پزشکی پذیرش شدند.
دکتر آکام سعیدی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در راستای گسترش خدمات درماني و بهداشتي در روستاها، در سال 1369برای اولین بار در سطح استان مازندران، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در قالب آموزشکده با هدف جذب و تربیت بهداشتکاران دهان و دندان، شروع به کار نمود

 

وی افزود: در دوره اول تعداد 28 نفر دانشجو جذب شدند که همه آنها در سال 1371 فارغ التحصیل شدند و در سال 1372همزمان با دریافت مجوز تاسیس دانشکده دندانپزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد 35 نفر دانشجوی مقطع دکتری عمومی جذب شدند.


این مسئول در همین راستا ادامه داد و گفت: در ابتدا دانشکده با 30 دستگاه یونیت در 8 بخش، 30 کارمند و 16 عضو هیئت علمی شروع بکار نمود و علاوه بر تربیت دانشجو در مقطع دکتری سالانه حدود 20 نفر دانشجو در مقطع کاردانی (پرستاری دندان پزشکی) نیز تربیت می کرد و یکی از دو دانشکده تربیت پرستاری در کشور بود. 

 

 


رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در سال 1379 برای تجمیع و گسترش فعالیت های آموزشی درمانی، دانشکده به ساختمان جدید واقع درضلع جنوب شرقی پردیس دانشگاه، انتقال یافت. 


دکتر سعیدی با ذکر این نکته که درسال 1386 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تایید دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت، موفق به جذب دانشجوی دستیاری در رشته پریودنتولوژی شد، گفت:  این روند با جذب 3 رشته رادیولوژی دهان و فک و صورت، ترمیمی و اندودنتیکس در سال 1387 و 6 رشته پاتولوژی - جراحی- ارتودنسی- اطفال- پروتزهای دندانی- تشخیص بیماریهای دهان و دندان در سال 1388ادامه یافت. 


این مسئول خاطرنشان کرد و گفت: آموزش دانشکده دندانپزشکی شامل 10گروه آموزشی آسیب شناسی فک و دهان-ارتودنسی-اندودنتیکس-پروتزهای دندانی -پریودنتولوژی-ترمیمی و مواد دندانی- بیماریهای دهان و دندان -جراحی دهان و فک و صورت -دندانپزشکی کودکان -رادیولوژی دهان و فک و صورت در مقطع دکتری عمومی و تخصصی و گروه دندانپزشکی اجتماعی است.


دکتر سعیدی رئیس دانشکده دندانپزشکی بابل تصریح کرد: کلینیک تخصصی دندانپزشکی بابل واقع در بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره)، نخستین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی تحت بیهوشی شمال کشور است که به بیماران معلول ، بیماران زیرپوشش سازمان بهزیستی و ناتوان ذهنی جسمی که برای انجام خدمات درمان دهان و دندان نیاز به بیهوشی سطحی و عمیق دارند، خدمات می‌دهد.

 

 

 

وی افزود: این مرکز پنجمین درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیهوشی دندان پزشکی معلولان کشور است و قادر به ارائه خدمات به همه گروه‌های سنی مختلف بوده و با افزایش توانمندیها قادر به جواب گویی نیازمندی‌های مردم شمال کشورخواهد بود. 


دکتر آکام سعیدی با اشاره به اینکه كلينيك تخصصي عصر (کلینیک ویژه) تنها مركز وابسته به دانشكده دندانپزشكي بابل مي باشد، اظهار داشت: این کلینیک از سال 1376 شروع بكار نمود و در حال حاضر تحت عنوان کلینیک مادر (شهیدان شعبان زاده) با 20 یونیت فعال در بخشهای مختلف دندانپزشکی، خدمات تخصصی را توسط اعضای هیئت علمی و دستیاران به مردم شریف منطقه ارائه می دهد.


رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشکده شامل 5 ساختمان می باشد، گفت: ساختمان درمانی به مساحت 12000 مترمربع در دو طبقه،  شامل 11 بخش تخصصی و 200  دستگاه یونیت و ساختمان اداری دانشکده با متراژ 300 مترمربع در 2 طبقه که طبقه اول متعلق به پایگاه سلامت دانش آموزی و ساختمان شماره 2 دانشکده دندانپزشکی (ساختمان جدید) به متراژ 5000 متر مربع در 5 طبقه بوده است.


وی افزود: ساختمان آموزشی با مساحت 3000متر مربع در 2 طبقه شامل 7 کلاس درس، واحد آموزش، سالن کنفرانس هوشمند، کتابخانه و دفتر مجله دانشکده و ساختمان ریاست که از بناهای تاریخی مجموعه می باشد.

 

 

 
 

اشتراک گذاری: