وزیر بهداشت: پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان در مازندران راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه شتاب‌دهنده خطی با انرژی بالا برای درمان بیماری سرطان‌ در بیمارستان شهید رجائی بابلسر نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از مرکز پرتودرمانی بیمارستان شهید رجائی بابلسر اظهار کرد: به منظور تقویت این مرکز و رفع مشکل بیماران مبتلا به سرطان در این منطقه پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان این‌که زیرساخت نصب این دستگاه در بیمارستان شهید رجائی بابلسر فراهم است، افزود: نصب و راه‌اندازی این دستگاه نقش مهمی در درمان بیماری‌های سرطان در این خطه از شمال کشور خواهد داشت.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید رجائی بابلسر از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فعال در زمینه درمان سرطان در مازندران است و با توجه به قدمت آن به ساخت فضایی جدید و مجهز نیاز بود. بر همین اساس عملیات اجرایی ساختمان جدید این بیمارستان با ظرفیت ۲۸۰ تخت آغاز شد که اکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی در حال انجام است.

 

وزیر بهداشت: کمبود شیر خشک در کشور برطرف شد

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده با ثبت کد ملی و تاریخ تولد، هر نوزاد زیر دو سال ماهانه ۱۰ قوطی شیر خشک دریافت می‌کند و کمبود شیر خشک در کشور بر طرف شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل،  بهرام عین‌اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تنها بیمارستان فوق تخصصی کودکان شمال کشور در بابل اظهار کرد: متاسفانه شیر خشک در کشور قاچاق می‌شد و هم اینکه مصارف غیر واقعی داشت که با برنامه ریزی های انجام شده این مشکل حل شد.

 

 

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در توزیع شیر خشک در کشور وجود ندارد و هر نوزاد زیر دوسال با ثبت کد ملی و تاریخ تولد در هر ماه ۱۰ قوطی شیر خشک با نرخ قبلی دریافت می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت دارو در سال جاری به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به همراه وزارت بهداشت ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.
دکتر عین اللهی ادامه داد: داروهای دیابتی در کشور موجود است فقط باید با نسخه الکترونیکی پزشک تایید شود و در اختیار بیماران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای ساختمان جدید بیمارستان فوق تخصصی کودکان بابل ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است، افزود: این طرح درمانی که در سال ۹۴ کلنگ زنی شده بود در ابتدای دولت مردمی سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وزیر بهداشت اضافه کرد: این بیمارستان که به بیماران منطقه خدمت رسانی می‌کند دارای تمامی زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف همانند اتاق عمل، اورژانس پیشرفته و بخش فوق تخصصی است.
 

 

اشتراک گذاری: