بزودی سومین دستگاه شتاب‌دهنده خطی در بیمارستان شهید رجایی بابلسر راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان شهید رجائی بابلسر از راه‌اندازی به‌روزترین دستگاه شتاب دهنده خطی در این بیمارستان درآینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی «دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر شروین شریف‌پور، یاد آورشد: این بیمارستان به دو دستگاه شتاب دهنده مجهز است و دستگاه جدید که مولتی انرژی بوده وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه بیماستان شهید رجایی بابلسر، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی است، اظهار کرد: این بیمارستان که مرکز تخصصی خدمات درمانی برای بیماران سرطانی شمال کشور است ۴۰ تخت مصوب و ۲۵ تخت شیمی درمانی سرپایی دارد و دارای دو دستگاه شتاب دهنده خطی است.
وی از ۸۰ هزار مراجعه در سال به این بیمارستان خبر داد و گفت: ۴۵ درصد بیماران از بابل، بابلسر و فریدونکنار و مابقی از شهرهای دیگر استان و استان‌های همجوار هستند.

 

 

رئیس بیمارستان شهیدرجائی بابلسر با بیان اینکه تعداد ۶ نفر عضو هیات علمی داریم، تصریح کرد: دستگاه سیمولاتور در شهریور سال جاری در این مرکز نصب و راه اندازی شد.
وی یادآور شد: بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی جنرال شهرستان بابلسر در مساحتی حدود ۳۰ هزار متر مربع در هشت طبقه دارای بخش‌های جنرال، جراحی زنان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، وی‌آی‌پی، توریست درمانی و .. طراحی شد.
رئیس بیمارستان شهیدرجایی بابلسر با اشاره به اینکه این بیمارستان در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد، گفت: زمین این بیمارستان قبل از انقلاب کاربری دیگری داشت که تخریب ساختمان آن ۹ ماه زمان برد و پس از آن شروع به ساخت کردیم که ناظر اجرای آن شرکت مادر تخصصی است.
 شریف پور یادآور شد: این پروژه جدید فعلی، در مرحله احداث اسکلت است که پیشرفت آن حدود ۲۵ درصد است و در ضمن این پروژه ملی بوده و دارای ردیف بودجه سالیانه است.
وی احداث بیمارستان جنرال برای شهر بابلسر را امری ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه عامل افزایش سرانه درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بابل خواهد شد.
رئیس بیمارستان شهید رجائی بابلسر از راه‌اندازی به‌روزترین دستگاه شتاب دهنده خطی در این بیمارستان درآینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: این بیمارستان به دو دستگاه شتاب دهنده مجهز است و دستگاه جدید که مولتی انرژی بوده وارد کشور شده و منتظر تامین اعتبار برای راه اندازی آن در بیمارستان هستیم.
 شریف پور با اشاره به اینکه قیمت این دستگاه با ارز دولتی ۴۸ میلیارد تومان است، افزود: با راه اندازی این دستگاه امورات ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان درمان می‌شوند و سبب کاهش هزینه و بی نیازی بیماران از مراجعه به تهران خواهد شد

 

 

                     

 


 

اشتراک گذاری: