استان مازندران به سرعت در حال پیر شدن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از نرخ پایین موالید در استان مازندران خبر داد و گفت: استان مازندران یکی از استان‌هایی است که به‌ سرعت در حال پیر شدن است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور گفت: کاهش موالید و کاهش نرخ رشد جمعیت یکی از تهدیدهایی است که کشور ما در سال‌های اخیر با آن مواجه شده است.
دکتر سید علی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: استان مازندران یکی از استان‌هایی است که به سرعت در حال پیر شدن است و متأسفانه نرخ موالید در آن خیلی بالا نمی‌باشد.
دکتر سید علی مظفرپور بیان داشت: با توجه به توصیه‌ها و هشدارهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در کشور قوانین و طرح‌های حمایتی مرتبط با آن مصوب شده است که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در همین زمینه کار و فعالیت بسزایی داشته است.

 

 

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن برگزاری جلسات منظم مرتبط با جوانی جمعیت، در سال گذشته بیش از 5 همایش بزرگ استانی برگزار شد.
این مسئول تصریح کرد: فعال نمودن تشکل‌های مردمی از اقدامات شاخص این دانشگاه بوده که با مشارکت و حضور پررنگ در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف قرارگاه ایجاد نمودند.
دکتر سید علی مظفرپور ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری رشد جمعیت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است که امیدواریم سال‌های آینده این روند تداوم داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در راستای افزایش خدمات به زوج‌های نابارور، ساختمان جدید مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا (س) حدودا هشتاد درصد پیشرفت  فیزیکی داشته است و امیدواریم با کمک وزارت بهداشت به بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: سطح دو خدمات ناباروری در کلینیک امید برای درمان زوج‌های نابارور شروع به کار نموده است .

 


 

اشتراک گذاری: