تحسین جشنواره نیویورک از پیوند علم و هنر بانوی مازندرانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، یاسمن حبیب‌زاده‌عمران، بانویی است که توانست بین هنر و علم آناتومی انسان پیوند ایجاد کند، اینها را مدیون ذوقی است که از دوران دبیرستان در وجودش احساس کرد، او حالا مخترع، هنرمند، مشاور، استاد دانشگاه و همسری موفق می باشد.

 

زمانی که یک دختر دبیرستانی بود و کم کم از حال و هوای بازیگوشی‌های دوران نوجوانی فارغ شد، عضویت در گروه هلال احمر مدرسه و کسب آموزش‌های امدادگری باعث شد بداند چقدر به این حوزه علاقه دارد.
استعدادش در نقاشی یا گرافیک فوق العاده بود تا جایی که خودش را هنرمند می‌دانست، بین دو راهی هنر و امداد گیر کرده بود، در دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته هوشبری پذیرفته و مشغول تحصیل شد، کمی جلوتر برای کارآموزی در بخش اتاق عمل بیمارستان حضور یافت و تلخ‌ترین خاطراتش که مربوط به مرگ و میر هم‌نوعان بود در ذهنش ثبت شد.

 

مدرک کارشناسی را که گرفت، رشته ارگونومی یا همان علم بین رشته‌ای حوزه آناتومیک، فیزیولوژیک، سایکولوژیک یک انسان در رابطه با محیط‌های کاری، به آسایش، ایمنی، تندرستی و افزایش بهره‌وری نیروی کار را انتخاب کرد.
یاسمن خانم در همین دوران به فکر پیوند بین هنر و اورژانس افتاد و اولین اختراع خودش را در سال ۱۳۹۴ در دوره کارشناسی ارشد به ثبت رساند و این مسیر را ادامه داد تا جایی که تعداد این اختراعات امروز به ۶ مورد رسید که یکی از آن‌ها هنوز به ثبت نرسیده است.

 برانکارد حمل مصدوم، اسپری برای تزریق یک نوع داروی خاص، رابط سرم، دستگاه دیجیتال پایه سرم تزریق خون، بانداژ آماده برای تروما و آسیب‌های مربوط به سر، یک نوع نگه دارنده گردن برای بیمارانی که دارای اختلال در بلع هستند؛ از جمله اختراعات اوست.

وی که چهار سال بعد با همسرش که مهندس عمران است ازدواج کرد تبدیل به بانویی موفق شد، چرا که همزمان در مقطع دکترای رشته سلامت در بلایا و فوریت‌های پزشکی پذیرفته شد و ادامه تحصیل داد.
یاسمن حبیب‌زاده‌عمران متولد ۱۳۷۰ ساکن بابل، هنرمند، مخترع، استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل و مشاور امور بانوان این دانشگاه و از جمله بانوان موفق و موثر استان مازندران محسوب می‌شود.
به گفته خانم حبیب زاده پیشرفت و موفقیت برای بانوان کار ساده‌ای نیست و همیشه سنگ‌اندازی‌هایی صورت می‌گیرد اما تلاش و ثبات کاری موانع را از سر راه برمی‌دارد‌.
او به‌عنوان یک زن موثر خودش را طراح و نقاش می‌داند و انگیزه‌اش را از شرکت در جشنواره‌های مختلف می‌گیرد، او همچنین حدود ۶ بار دانشجوی نخبه فرهنگی کشور معرفی شد و سهمیه حج از سوی رئیس جمهور کسب کرد.


اثر نقاشی دیجیتال یاسمن حبیب‌زاده‌عمران که پیوندی بین هنر و علم آناتومی برقرار کرده یک ماه پیش در جشنواره نیویورک برگزیده شد

                                     

به اعتقاد این بانوی موفق؛ زنان باید به آرزوها و خواسته‌های خودشان ایمان داشته باشند چرا که خداوند ایده و آرزویی را بی دلیل در وجود کسی قرار نمی‌دهد و اگر آرزویی داریم باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

 

 

 

آثار نقاشی دیجیتالی، آثار تصویرسازی آیات قرآن کریم سوره های فجر، عادیات و فلق آیه، آثار گرافیکی

 

 
 

 

 


 

اشتراک گذاری: