مانور تلفیقی انفجار، نشت مواد شیمیایی و مدیریت تروما توسط اورژانس پیش بیمارستانی بابل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر رمضانی گفت: مانور تلفیقی انفجار، نشت مواد شیمیایی و مدیریت تروما که با حضور اورژانس پیش بیمارستانی، معاونت بهداشتی و سایر دستگاه های امدادی شامل آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و معاونت بهداشت و درمان سپاه ۲۵ کربلا در یکی از کارخانه های تولید سموم کشاورزی و انبار شرکت کارتن سازی واقع در شهرک صنعتی بابلکنار برگزار گردید.

 دکتر رمضانی رئیس اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: برای اولین بار امکانات کامل اورژانس پیش بیمارستانی و دستگاه های امدادی و امنیتی شهرستان بابل در مواجه با حوادث شیمیایی مورد استفاده قرار گرفت. 
وی با توجه به اینکه در ابتدا کارگاه آموزشی مدیریت ترومای پیشرفته به صورت تئوری و عملی برگزار گردید، گفت: بعد از انتخاب برگزیدگان، جلسات هماهنگی درون و برون سازمانی برای هماهنگی بیشتر برگزار گردید. این مانور بر اساس سناریوی استاندارد که با همکاری مشترک اساتید حوزه ی سلامت در بلایا و واحد آموزش و پژوهش اورژانس بابل به صورت استاندارد برگزار گردید.
این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد مصدوم انبوه، EOC دانشگاه فعال و جایگاه پیشرفته پزشکی برای کمک به بیمارستان در منطقه سرد تعریف شد و تیم واکنش سریع و اتوبوس آمبولانس مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی در همین راستا ادامه داد و گفت: سناریو این مانور با همکاری دانشکده پیراپزشکی بابل، دانشکده پرستاری آمل و دانشکده پرستاری علوم پزشکی تهران تدوین گردید و از چک لیست برای ارزیابی مانور استفاده شده است.
دکتر رمضانی تصریح کرد: در پایان جلسه ی HOT WASH برای بررسی نقاط قوت و ضعف مانور برگزار گردید و تجربه ی حاصل از این مانور در سامانه مدیریت دانش سامانه ثبت خواهد شد.


 

 
 

اشتراک گذاری: