کالیبراسیون و بررسی کنترل کیفی تمامی تجهیزات پزشکی و سنجش توانایی دستگاهها برای خدمات پزشکی در اورژانس پیش‌بیمارستانی بابل

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی بابل از انجام کالیبراسیون تجهیزات فوریت‌های پزشکی بابل خبر داد و گفت: در این پروژه، توانایی تجهیزات، برای ارائه خدمات پزشکی به بیمار، سنجیده شد.

به گزارش روابط عمومی اورژانس بابل، دکتر لعلی اظهار کرد: کالیبراسیون تجهیزات پزشکی برای نخستین بار، حدود 25 سال پیش، از سوی کانادا در سطح بهداشت جهانی ارائه شد و ایران نیز از سالها پیش، همگام با کشورهای اروپایی، این پروژه را در سطح بیمارستان‌ها اجرا کرد.
وی افزود: در شهرستان بابل نیز، اکنون، کالیبراسیون تجهیزات پزشکی را در سطح اورژانس پیش‌بیمارستانی انجام دادیم؛ در این پروژه، چنانچه دستگاهی، مورد تایید باشد، برچسبی سبز رنگ به آن الصاق می‌شود و چنانچه مردود باشد، برچسب قرمز بر روی آن چسبانده و برای تعمیر، به شرکت مربوطه ارجاع داده میشود.

رییس اورژانس بابل هدف از انجام کالیبراسیون دستگاه‌های پزشکی را سنجش توانایی دستگاه برای ارائه خدمات پزشکی به بیمار دانست و تصریح کرد: پروسه کالیبراسیون یا کنترل کیفی، یک فرآیند اندازه‌گیری صحت دستگاه، متناسب با مدرک ارائه شده آن است که این فرایند برای دستگاه‌های پزشکی جنرال اورژانس پیش‌بیمارستانی نظیر دستگاه‌های فشارسنج، پالس اکسی متر، پالس انگشتی، دستگاه الکتروشوک، دستگاه ونتیلاتور، میکرونت و ساکشن انجام می‌شود.

دکتر لعلی خاطرنشان کرد: برای تست دستگاه‌های پزشکی باید از یک tester کالیبراسیون ایده‌آل که شبیه‌ساز یک انسان نرمال با علائم حیاتی نرمال است، استفاده کرد؛ به عنوان مثال، در مورد دستگاه الکتروشوک، صحت دستگاه از لحاظ توانایی آن برای تخلیه انرژی الکتریکی به میزان 200 ژول از طریق tester الکتروشوک بررسی می‌شود.

اشتراک گذاری: