نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی هفته پایانی آذرماه برگزار می‌شود

به گزارش مفدا وزارت بهداشت، نخستین جشنواره ورزشی دانشجویان بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ آذر ماه سالجاری با هدف توسعه و ترویج ورزش در میان دانشجویان خارجی در خزرآباد ساری برگزار می شود.

این جشنواره در ۱۲ رشته ورزشی از جمله ۵ رشته قهرمانی فوتسال، تیراندازی، شنا، بدمیتون وتنیس روی میز و نیز ۷ رشته همگانی برگزار خواهد شد و اطلاعات دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
دکتر محمدکوشکی رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار مفدا اظهار کرد: ۷ رشته ورزش همگانی این جشنواره شامل طناب زنی، دارت، آمادگی جسمانی، دومینو، فریزبی، داژبال و طناب کشی است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی از جمله اصفهان، ارومیه، یزد، اهواز، اراک، کرمانشاه، شهید بهشتی، تهران، ایران، زنجان، تبریز، شیراز، همدان، گیلان، سمنان، کرمان، مشهدو... در این جشنواره حضور دارند و دانشجویان بین الملل خود را جذب این مسابقات کرده اند.
رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی تهران و کرمان با ۳۹ شرکت کننده بیشترین مشارکت را از آن خود کرده اند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱۲ دانشجوی علوم پزشکی از دانشگاههای مختلف برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، اظهار کرد: بیشترین ورزشکاران حاضر در این جشنواره بین المللی، از کشورهای پاکستان و عراق و کمترین دانشجویان از کشورهای غنا و نیجریه هستند
کوشکی درخصوص انتخاب رشته های ورزشی این رویداد بین المللی اظهار کرد: تلاش کردیم رشته هایی را برای این جشنواره انتخاب کنیم که سهل الوصول بوده و دانشجویان متقاضی شرکت در این مسابقات بتوانند به راحتی در این رشته ها حضور یابند وهدف اصلی این مسابقات جدا از کسب نتایج و رقابتی بودن آن، ایجاد حس مشارکت وانگیزه دانشجویان جهت حضور در این رویداد بین المللی و انسجام و وحدت میان دانشجویان کشورهای مختلف است.

                                

وی در خصوص کادر داوری این مسابقات گفت: تمامی داوران حاضر در این مسابقات از فدراسیون ورزشهای همگانی با دقت نظر خاصی انتخاب خواهند شد و نخستین جلسه فنی این مسابقات با هدف هرچه بهتربرگزار شدن این رویداد ورزشی برگزار شد.
کوشکی یادآور شد: یکی از مهم ترین توصیه های ما به دانشجویان علوم پزشکی، توجه به امر ورزش و حفظ قوای جسمانی در محیط خوابگاه و منزل است تا بتوان ضمن تقویت سلامت و توان جسمی افراد، به کمک شادابی و طراوت حاصل از ورزش، کم تحرکی را از دانشجویان دور کرد.
رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت تاکید کرد: توجه به امر ورزش در نظام آموزشی کشور ما نیز همواره مورد توجه قرار گرفته که این تمرکز و مداومت تا سطح آموزش عالی نیز به چشم می‌خورد و از راهبردهای اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت، اولویت بخشیدن به این موضوع در کنار دانش اندوزی در عرصه های آموزشی و خدمت در عرصه های بهداشت و درمان است و ثمره این اولویت بخشیدن را همواره در موفقیت های غرورآفرین دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه در رویدادهای بزرگ ورزشی شاهد بوده‌ایم.
 

اشتراک گذاری: