بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»

یکی از کانال های مجازی در پی ارسال پیامی از مخاطب اقدام به نشر متنی با تیتر«اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!» با محتوای «کشیدن دندان سالم دائمی تازه در آمده یک پسر ۱۱ ساله به جای دندان معیوب!» نمود که با پیگیری های صورت گرفته مشخص گردید شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می باشد و دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد مناسب داشته باشد، اقدام به انجام این کار صحیح و علمی نمود.

به همین منظور بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیانیه‌ای صادر نمود:

متنی خلاف واقع و توهین آمیز خطاب به دندانپزشک عزیز و نیز ریاست محترم دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، با عنوان کشیدن دندان سالم یک پسر ۱۱ ساله، در فضای مجازی منتشر شد که موجب تاسف فراوان شد.

طرح سی شب، سی مسجد، اقدام خیرخواهانه ای از جانب بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که به مدت ۱۳ سال در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت رایگان و داوطلبانه و با حضور پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، پرستاران، کارشناسان بهداشت و ... در محروم ترین روستاهای شهر بابل و شهرهای اطراف اجرا شده و هزاران نفر از بی بضاعت ترین افراد از خدمات رایگان آن بهره برده اند.

 

 

با این حال وقتی دیده می شود که یک خبر، قبل از اثبات یا حتی بررسی اولیه آن! به صورت توهین آمیز در فضای مجازی منتشر می شود، تمام خستگی های یک ماه کار بی وقفه و پرتلاش را در بدن همکاران این طرح، به جا می گذارد.


اگرچه این کار، جهادی، داوطلبانه و رایگان بود، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در اسرع وقت اقدام به شناسایی، ویزیت مجدد کودک و نیز انجام رادیوگرافی تشخیصی رایگان، برای بررسی ادعا نمود تا اگر خدای نکرده، خطای پزشکی ناخواسته ایجاد شد، در جهت جبران آن اقدام نماید.


پس از بررسی دقیق معلوم شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می باشد. دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد نامناسب نداشته باشد، اقدام به این کار صحیح و علمی نمود.


اگرچه با توجه به اقرار به اشتباه توسط کانال منتشر کننده خبر و والدین کودک، پیگیری حقوقی توسط این دانشگاه صورت نخواهد گرفت، ولی لازم است تاکید شود که مسیر پیگیری چنین شکایاتی، مراجعه به نهادهای ذی ربط در دانشگاه و نظام پزشکی می باشد، نه خبر پراکنی در فضاهای مجازی.همچنین فعالین فضای مجازی را به دقت و مراقبت در انتشار اخبار، توصیه می نماییم تا خدای نکرده زحمات کادر عزیز پزشکی، این چنین مورد هتک حرمت قرار نگیرد.

بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

 

متن عذرخواهی مخاطب مورد نظردر کانال اطلاع رسانی از دانشگاه علوم پزشکی بابل:

با سلام و درود خدمت شما زحمت کشان عرصه خبر،


اینجانب چند روز پیش پیامی برای کانال شما ارسال نمودم و شما با لطف فراوان آن را در بخش پیام مخاطب قرار دادید با این مضمون؛ اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل پس از درج این پیام، چندین نفر از دانشگاه علوم پزشکی بابل شدیداً پیگیر ماجرا شده و با ما در تماس بودند که واقعاً جا دارد از ایشان تشکر کنم و آرزوی موفقیت برای شان دارم،

چون ما فقط برای خارج کردن باقیمانده ریشه دندان شیری به دندانپزشک مراجعه کردیم و اصلا توی ذهنم کشیدن دندان مطرح نبود و دندانپزشک دندان را به تشخیص و صلاحدید خود کشید و بنده که با دیدن جای خالی دندان،شدیدا شوکه شده و تحت تاثیر و قلیان احساسات قرار گرفتم.


اینگونه بر من مشتبه شد که دندان دائمی فرزندم را کشیدند، با این تفاسیر ، شخصا اشتباه را میپذیرم و از همه کسانی که در این چند روز با درج این پیام موجبات ناراحتی و زحمت برایشان شده بودم عذرخواهی نموده و از خداوند مهربان تقاضای عفو و بخشش دارم ان‌شاءالله که مورد عنایت حق تعالی قرار بگیریم.


دوباره از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بابل و پزشک محترم، تشکر و عذر خواهی می نمایم..

اشتراک گذاری: